News:

No significant change

Main Menu

E denna bra ?

Started by Bjoernen, December 21, 2006, 20:54:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bjoernen

Tänkte handla en data så ja kan spela arma undrar om denna kommer räcka om man uppgraderar me ett bättre grafik kort på 512 Mb ?

PC. AMD Athlon 64 X2 4400+, 2048Mb Minne, 250+250Gb S-ATA Hårddisk, DVD+/-RW dual layer med lightscribe funktion, DVD-Rom, Modem, grafikkort Geforce 7800GTX 256Mb , nätverkskort, ljudkort, firewire, trådlöst lan, trådlöst Tangentbord och Mus, minneskortläsare, TV-kort inkl. fjärrkontroll. 2.1 högtalarsystem

Den kostar 6 tusen e det värt det ??  :D
Kort lätt attack spade !

Rivvern_

Eftersom du har dual layer på dvd:n och fjärrkontroll till Tv-kortet så tror jag att ArmA kommer flyta på fint.

Priset verkar ju kalasbra. Vart har du hittat denna?

Bjoernen

Kort lätt attack spade !

Control87th

Sluta skämta om så här viktiga saker...

Vad är den "sämsta" processorn och det sämsta grafikkortet som duger för Arma. Och med duger menar jag går så bra att det är värt 6tkr plus ett grafikkort.

Att ett 8800 GTX/GTS duger tar jag för givet... antar att 1950 och 7950 ochså fungerar men är faktiskt inte säker.

Proc.... har inte den blekaste om vad som krävs.

Jag planerar att bita i det sura denna gång, det var faktiskt riktigt många år sedan jag köpte top off the line men nu blir det nog det  :-/ (Även om det blir en lite långsammare processor som sedan överklockas)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Bjoernen

okja kaningenting om datorer o prestanda fattat inte riktigt va det där betyder. men då e de ett ok köp om man ska spela arma på ?
Kort lätt attack spade !

KeyCat

QuoteOriginally posted by Bjoernen
            Tänkte handla en data så ja kan spela arma undrar om denna kommer räcka om man uppgraderar me ett bättre grafik kort på 512 Mb ?

Beror nog lite på vad du förväntar dig!? Tror definitivt att den räcker till för ArmA men du kan inte maxa ALLA inställningar och förvänta dig hög FPS utan får nog nöja dig med medium/high.

Om jag säger såhär... Om min snart 5 år gamla AMD XP 2600+ med ett GF6600GT kan köra ArmA "ganska OK" (om jag håller mig i de södra delarna på ön) med low/medium settings @ 1280x960 så kommer den du listat ovan att funka bra. Visst jag har inte världens bästa framerate när det hettar till men jag är förvånad att det funkar så pass bra som det gör på min nuvarande gamla häck...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<