News:

No significant change

Main Menu

Nytt job! Woohoo!

Started by Rivvern_, August 30, 2006, 17:49:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Control87th

Super!

BTW, vill du ha enstaka uppdrag att köra lastbil? Jag har en fd. kollega som då och då behöver någon som kan hoppa in. (oftast handlar det om att lämna/hämta något från tyskland eller nederländerna och lämna/hämta i sthlm, borlänge eller sundsvall)

Nej men tack för tipset. Jag jobbar inte mer än jag behöver. Måste ha kvalitetstid framför datorn med!

QuoteOriginally posted by Mupp

Gratinerar!

Ibland får jag nåt drömskt i blicken när jag drömmer mig tillbaka till livet bakom ratten, jag saknar lastbilarna då och då. Men sen kommer jag att tänka på vinterföre och släp, glömda färdskrivarkort, borttappade handskar och osmorda bandspännare. Då går det över. Fast lastväxlare vore ju inte helt fel att prova på...

Lastbil med släp är härligt. Körde fina ekipage på mitt förrförra job. Dock bara en en eller ett par dagar i veckan. Men det ä skillnad. Tempot blir lite lägre eftersom man styr inte så mycket över lastning och lossning själv utan man kör bara från A till B. Och sen.. Fy fan vad skönt det är att lasta och lossa från sidan. Bara öppna upp släpet, släppa några band och sen titta på när truckförarna stressat lyftet bort pallarna eller vad det nu kan vara.

Back in the days...  ;)

RAY

Oj dags o festa loss lite snart, har 3 syrror nära dig, ingen fara dock.. nuförtiden somnar jag efter en back bira om jag får blodet fullt med metal :p
hälsar på lite då o då......

Long live brothers out in the woods!

(ingen annan som peppar oss arbetare så pasar på)

:)

Rivvern

Nu har jag fått anställning hos FMLOG. Tempoväxling åt rätt håll. Kommer bli koffeinberoende. Rapport kommer senare..  :D Bredband med förhoppningsvis.

Tjo på er och ha det så bra!

Subroc

nytt jobb här med!

Stället jag är på nu har dummat sig som sjutton, trots hur mycket jobb det än finns att göra har man velat dumsnåla så jag blev uppsagd i måndags, igår ringde jag till en konkurerande firma och snackade lite, nu börjar jag from. 8 jan. fasen vad gött att slippa gå omkring och oroa sig i jul :D :D

Rivvern_

Gratulerar Subben! Alltid gott när det löser sig så lätt! Lycka till på ditt nya jobb...

ps. det blir ingen rapport från mig. orkar inte..   ;)