News:

No significant change

Main Menu

Enhetsvisning xp 2k

Started by F16_Filur, August 21, 2006, 06:04:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Klickar jag på en enhet i utforskaren i win2k får jag automatiskt en tårtbit till vänster som visar ledigt/använt utrymme (utan att behöva klicka på egenskaper). Går det att få i XP?

Hoppas det, för annars fattar jag inte hur det är möjligt att man tar bort en sådan praktiskt grej.

Andreas

Aktivera webbvy. Dock gillar jag inte den funktionen, vilket gör att jag aldrig brytt mig om att komma ihåg var man (av-)aktiverar den...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

F16_Filur

Nja, i win2k kan man välja webbvy nånstans från högerklick skrivbord/egenskaper etc, men här verkar inte valet finnas:

Så här lägger du till webbinnehåll på skrivbordet
Högerklicka i ett tomt område på skrivbordet och klicka på Egenskaper.
Klicka på Anpassa skrivbordet på fliken Skrivbord.
Klicka på Nytt på fliken Webb och följ sedan anvisningarna på skärmen.
Obs!

Du måste vara ansluten till Internet för att kunna lägga till aktivt webbinnehåll på skrivbordet.
Klicka på Öppna galleri i guiden Nytt skrivbordsobjekt om du vill söka på webbplatsen Microsofts Active Desktop-galleri. Guiden Nytt skrivbordsobjekt öppnas när du klickar på Nytt på fliken Webb.
Om du vill välja en annan webbplats anger du webbadressen eller klickar på Bläddra och tar fram platsen.
Närliggande information

Lägger jag till nån länk där får jag inte den mappvy jag söker.

Sitter i för sig just nu med XP Home men... är det nån här som får tårtbit i utforskaren i XP?

Har du provat själv?