News:

No significant change

Main Menu

CTI Idag 6 augusti 11.00

Started by granQ, August 06, 2006, 05:30:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikke_EAF331

QuoteOriginally posted by ft


            "CTI"?
+1 :-o
Mikke_EAF331, C.O. EAF

KeyCat

CTI = Capture The Island

Ett spelsätt där det går ut på att varje sida försöker ockupera så stor del av ön som möjligt. Man får poäng/pengar för olika saker och på så sätt kan man utöka sina styrkor och ta mer terräng.

Populärt hos vissa men själv har jag haft svårt för att hitta glädjen i det... Föredrar bra co-op mission framför CTI men smaken e som baken ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Man kan säga att det blir som en blandning av RTS och vanliga OFP...
Man har en commander som styr, han kan bygga bygnader som ger möjlighet till att bygga fordon och soldater, men allt kostar pengar. Pengarna tjänar man ihop genom att hålla städer, ju fler städer man håller desto mer pengar får laget in.

Sen finns det lite olika variationer på det hela, saker kostar olika mycket, och i vissa versioner finns arteleri och andra lite mer speciella saker.

Personligen så gillar jag det, det är ett trevligt komplement till vanlig COOP, dock så blir det bäst om man har en commander som verkligen styr, planerar och ger order, och det har jag bara upplevt några få gånger, vanligtvis så planerar commandern basen, och så sköter folk sig själva...
Men det är kul i alla fall... :)
...000... =)

ctrl

Men fungerar det?

Sist jag lirade det (för ca 1 år sedan) så började det alltid lagga rejält ungefär när det roliga började. Inte lätt att skjuta på en fi som laggar +/- 100m hela tiden. :-/
Control
87th Stray Dogs VFW


Dubble0zero

Nee, jag har inte heller lirat på ett tag, men det funkade bra på de dedikerade lite bättre servrarna, typ SWEC och liknande, när vi körde på en av våra burkar så var det som du säger...
...000... =)

Rivvern_

Nu när vi diskuterar i denna trådan kan man ju fråga om vi ska köra lite OFP ikväll?

Mikke_EAF331

QuoteOriginally posted by KeyCat
CTI = Capture The Island
Ah, det borde jag ju ha kunnat räkna ut, jag har nog faktiskt varit med på nåt sånt även om det var ett tag sen.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Vanheden

#31
En polare hitta en cool modd till ofp som jag tänkte vi kunde prova nån gång... Kolla filmklippet: http://video.google.com/videoplay?docid=7067961426759717261

Finns att ta ner här: http://ofpc.de/news_detail.xhtml?id=1720
[color=]Vanheden[/color]