News:

No significant change

Main Menu

Ny dator

Started by Subroc, August 18, 2006, 15:52:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

Har äntligen gått och uppgraderat mig

köpte detta från komplett:
Cooler Master Centurion 534 Svart/Silver Aluminium Front (utan nätagg)
Hiper Nätaggregat ATX 480W Svart, 14dB, Type-R, 120mm Fan, 2xSATA, 20/24pin
AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz BOXED BP, m/fläkt
Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB
+ ett likadant minnes set alltså 2048MB totalt
ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939, GbLAN, ATX, SATA, Ljud, Raid, PCI-Ex16
Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM
MSI GeForce 7600GS 256MB DDRII Silent, PCI-Express, Tv-Out/DVI-I/HDTV, Retail
Samsung DVD-brännare SH-S182D Svart OEM
Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Floppydisk Intern

har inte kört någon benchmark förutom den när man installerar OFP där fick jag 6500 nånting..

några tips på enkla/billiga sätt att öka prestandan ännu mer?
Vad ska jag satsa på att byta ut vid en framtida uppgradering?

Horizon

Jag tycker att det ser jättebra ut. Grafikkortet känner jag inte till så mycket om så det får någon kunnig uttala sig om. Vill du få ut mer prestanda ur burken kan du ju alltid testa att överklocka processor/minnen och grafikkort, men håll noga reda på temperaturer så att du inte eldar upp något. Kan du inget om överklockning rekommenderar jag dig att läsa på i någon guide på nätet. Annars tror jag nog att den där datorn skall räcka fint ett antal år framöver och ge dig mycket lycka. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Subroc

hehe jo, dock så åkte ena paret minnen ut pga av stabilitetsproblem så nu sitter jag med 1024 och det verkar funka det med dock sjönk benchmark testet i ofp från 7300 till 6700p inte för att jag har märk nån skillnad än.

Phlerp

QuoteOriginally posted by Subroc

några tips på enkla/billiga sätt att öka prestandan ännu mer?
Vad ska jag satsa på att byta ut vid en framtida uppgradering?

Hade du haft ett SLI-kompatibelt moderkort hade nog den bästa framtida uppgraderingen varit att skaffa ett grafikkort till... Men jag kan inte hitta ditt moderkort bland de SLI-kompatibla. Å andra sidan kommer man väl ändå vilja ha ett DX10 kort innom ett år antar jag. Så det spelar kanske mindre roll.

Brat

QuoteOriginally posted by Subroc


            hehe jo, dock så åkte ena paret minnen ut pga av stabilitetsproblem så nu sitter jag med 1024 och det verkar funka det med dock sjönk benchmark testet i ofp från 7300 till 6700p inte för att jag har märk nån skillnad än.

Har du testat alla möjliga placerings metoder, själv fick jag jiddra runt en bra stund när jag utökade mina två (olika) 256Mb med ett 512Mb, till slut hittades alla minnena och det har funkat utmärkt i snart två år!
-Brat

Subroc

nope, dock så är det 4st identiska minnen så det borde inte ha någon betydelse var de sitter..