News:

No significant change

Main Menu

Muskotnöten

Started by Lupson, July 22, 2006, 13:34:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Guldkorn från...vete sjutton. Läs och begrunda:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
"tripp"rapport

MEDDELANDE
Hejsan! Ja hade hört att man kan "berusa" sig med muskotnötter. Ja går hotell- och restaurang linjen, så ja lyckades norpa typ ett par dussin hela muskotnötter från skolan. När ja skulle pröva upptäckte ja att muskotnötter är helt sjukt svårtuggade. Då kom ja på den lysande idéen att riva dom. När ja sen skulla käka dom visa de sej att muskot, som inte är en varsamt hanterad krydda, e näst intill oätligt. Eller så är de bara ja som e kräsen?
Ja kom då framtill att ja kunde rulla en "joint" med dom rivna nötterna innut i. Upphetsad satte ja eld på min "cigg". Men den metoden skulle visa sig värdelös då röken stank o va hostframkallande. Dessutom hade de ingen som helst effekt så ja slängde skräpet efter nåra bloss.

Efter en stunds misslyckat experimenterande med yoghurt, Coca cola och sylt fann ja den bästa blandningen. Tonvis av kanel täcker effektivt smaken av en sisådär 17 rivna muskotnötter nerblandade i en blommig tallrik fil. Jag slevade i mej filen och väntade. Men inget verkade hända. Jag gick ut ett tag med vovven bara för att fördriva tiden, men fortfarande märktes ingenting. Ja tänkte att de måste va en bluff och satte besviket på kaffebryggaren.

Sedan satte ja mej i soffan framför sömnpillret "Jeopardy" med en kopp kaffe. På andra spelplanen märkte ja att ja inte förstod nånting. Ja hade blivit akut puckad, vilket ja tog som ett tecken på att de funkade iaf. Ja kände efter, men inte hade "ruset" ökat min livskvalitet ett endaste dugg. Det enda resultatet av nötterna var att ja blev otroligt seg, blåst, snurrig och hade problem me motoriken. Vimmelkantig gick ja och borsta tänderna och gick sen o la mig i min säng där ja slocknade direkt.

Morronen efter vakna ja, åtminstone till hälften, och kände mej extremt svag. Hela kroppen värkte och ja kunde även konstatera att jag hade blivit blind. Lätt chockad försökte ja resa på mej, men benen var kokt spaghetti och ja ramlade rakt in i min äckligt dyra skivsamling. Med skärsår från trasiga musikalbum lite här och där låg ja och funderade över min ytterst obehagliga situation.

Efter nåra minuters fasa upptäckte ja att ja inte alls va blind. Mina ögonlock va bara stängda och gick inte att öppna på vanligt sett. Ja lokaliserade mina stängda ögon och lyckades försiktigt öppna dom. Det sved lite, men ja blev lättad av att kunna se igen. Ögonlocken hade tydligen torkat fast, troligtvis på grund av vätskebrist. Ja kravlade ut till badrummet och sörplade i mej nåra liter vatten från kranen. Efter att ha druckit så mycket vatten jag kunde, och baddat mitt stackars huvud me en fuktig dambinda ett tag, börja ja få ordning på mej själv. Jag la märke till att ja plågades av en sprängfylld blåsa, trots de kunde ja inte kissa. Men efter en öm magmassage lyckades ja äntligen tömma blåsan. Ja drack lite mer vatten och försökte sen borsta tänderna. Aldrig har ja skådat en sån vidrig beläggning. Efter ett intensivt gnuggande lyckades ja avlägsna den från tänderna.

Med stor hjälp av väggarna stapplade ja ut till köket, där min mamma satt och drack kaffe. Ja kasta en blick på klockan och konstaterade att ja borde ha vart i skolan för en timme sen. Ja harklade fram: ââ,¬ÂDu, jag har försovit mej. Skulle du kunna sjussa mej till skolan?ââ,¬Â Min mamma levererade då följande fakta: ââ,¬ÂSkolan började för 26 timmar sedan. Du sov hela dan i gårââ,¬Â. Ja åt nåra mackor och värktabletter men kände mig fortfarande risig och bestämde mej för att skippa skolan idag oxå. Efter att ha sjukanmält mej la ja mej i min varma säng och sög i mej en smoothie tills ja somnade igen. Dan efter va ja relativt pigg igen och gick till skolan.

Va har jag lärt mig av detta? Absolut ingenting.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Phlerp

#1
Har för mig att några ungdommar kom på den smarta idén att göra te på muskot för några år sedan. Det hela skulle tydligen ha haft dålig utgång och om jag inte minns helt fel var det till och med så att någon dog, vilket fick resultatet att man under ett tag tvingades köpa sin muskot i kassan för att inte minderåriga skulle komma över det.... Faller väl under samma dumma fjortis-kategori som att sniffa lim, äta tvål eller dricka folköl med dextrulsol. Det är inte alltid farligt, men det är sällan någon bra idé.


I norrland växer det förresten en ört som heter skvatram. Rätt vanligt i vissa skogar. På överlevnaden i lumpen fick vi lära oss att den förutom att fungera som ett utmärkt myggmedel har rätt bra smärtstillande egenskaper men att baksmällan är så illa att det är farligt... kanske något att för killen med muskottripen att testa.

Sedan finns det ju diverse svampar som är roliga har jag hört....