Dogfight-träning med guns only

Started by Horizon, March 18, 2006, 18:23:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Terror, enda flygplanen jag lyckades få i backen var en F-16 block 40 och en Mig-23. Mig-29 var grymt svår att få håll på, enda chansen var i stort sett att försöka skada honom om man fick honom på nosen någon sekund och Eurofightern ska vi inte tala om. Den var som en Harrier som hovrade omkring mig och sköt för fullt. :)

De som har något bra i taktikväg att dela med sig av får gärna skriva här. Jag försökte hålla mig runt max corner speed men det är svårt när man samtidigt måste manövrera för att undvika kulor som viner omkring en. Försökte också med lite vaggor (heter det yo-yo på engelska?) men man tappar ju så mycket energi på såna om de inte utförs helt rätt... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Jag körde lite idag. Bla det där HEAD ON träningen. Första gången gick det skit! Då försökte jag bara komma upp i häcken på miggen.. Gick inget vidare. Han fick skottläge och satte en IR i häcken på mig. Andra gången var det nåt likande..
Sen tredje och sista gången sköt jag en sidewinder en bit innan vi möttes. Då tvingades han köra chaffs/flares och bryta häftigt. Då var det bara att söka upp miggens 6:a och sätta en IR    
i honom!

Horizon

Ja det är lyxigt om man kan få honom att svänga undan kraftigt innan man möts. Jag körde tyvärr bara med guns, och de är inte lika rädda för såna... :-/

Testa att köra mot Eurofightern så ska du få se på något roligt. Han dansar runt en som en annan akrobat. Tror banne mig att jag såg piloten flina åt mig genom visiret också. :D

Fasen, de säger att F-16 är ett av de bästa flygplanen i WVR combat. Frågan är bara hur jag någonsin ska lära mig att använda det också. BVR är inga problem, där brukar jag numera gå segrande ur striden tre gånger av fyra, men skulle någon lättmanövrerad sak snika sig in bakom mig känns det inte lika bra... :-X
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Är det nån som vill flyga lite idag och öva på air-to-air? Control...? Vad sägs om en föreläsning?

Control87th

Jag är absolut ingen expert på dogfights (men mot AI brukar det vara en bra ide att utnyttja terrängen) Jag kan ta mig en tur i em/kväll
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Anders R

Verkar inte bättre...Funkar inte för mig heller