Nån som har tips på COOP spel?

Started by Rivvern_, November 28, 2005, 19:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Jag skulle vilja lira lite spel med min tjej.. COOP då helst... Har sökt men hittar inget. Hon är ju då inte såååååå hemskt intresserad av simulatorer om nu förstår vad jag menar.. Inte krig heller för den delen.

Dubble0zero

Med krig, menar du FPS då?

Du kan ju alltid dra igång nått strategispel... AoE är ju alltid bra, och personligen så måste jag säga att trean är lika bra som tvåan, så den rekomenderas...
Sen så finns ju Rise of nations, det är också bra, både ettan och tvåan...
Empire earth är bra det med, men det har inte riktigt samma kännsla som de andra, speciellt inte AoE...

sen har jag lite svårt att komma på några fler COOP (om man räknar bort en massa gammla amiga klassiker)...

Annars kan ni ju alltid sätta er tillsammans med nått av monkey island spelen (eller annat äventyrspel), sim city, eller the sims (eller någon annan av maxis sim-spel)...
Alla de är spel där det inte spelar så stor roll om man håller i musen själv, utan man kan ta det lite lungt och diskutera igenom vad man ska göra...

Om hon gillar att köra bil så finns det väl enhel del bilspel som man kan köra, dessvärre så blir det väl inte så mycket COOP i ett rallyspel...

Annars kan du väl dra igång tetrinet, det är iofs inte COOP, men de flesta brukar tycka att det är kul (om man inte spelar på nätet, för där får man storstryk)...
...000... =)

Rivvern_

Tack för svar!!

AOE I körde vi ett tag när hon hade sin gamla pissdator.. Men nu har hon ju min gamla 1337 dator.. AMD Barton 3200+ 512mb ram, Geforce 5600 och Mupps 40 gigs HD. Så III:an kan vara att tänka på.
Rise of nations har jag ingen erfarenhet av men ska kolla det. Empire Earth har jag nog spelat. Väldigt likt AOE om jag inte mins helt fel??

Jag kan ju tilllägga att hon gillar F.E.A.R. Så FPS kan gå hem.. Men inte CS, Rainbow Six (synd för det är ju grymt COOP), Battlefield eller motsv.

Äventyrsspel går nog inte hem. Sitter hon med musen så tröttnar jag, och tvärtom.

Bilspel brukar jag tvinga henne att spela..  :P Hon tycker det är kul att köra 2 sträckor på RBR sen ger hon upp..  :D :D

Vi har ju lirat en del Starcraft med. Det tycker hon om. Vad finns det för nåt liknande? Warcraft III? Har aldrig testat det. Fast det lutar ju åt AOE III.

EDIT: Riktigt synd att hon inte gillar Close Combat Serien! Såååå kul 1on1. :p

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Dubble0zero

Ja, om FPS funkar så är ju H&D2 ett väldigt bra COOP spel...
Sen så kan man ju köra Commandos i COOP också kom jag på nu...

Om man vill uppleva lite nostalgi så är ju alltid Warcraft 2 en fin klassiker (men det beror ju på vad man har spelat förr)...
Empire earth är rätt likt AoE, men det har inte samma lite "mysiga" kännsla...
Warcraft III, hmm... ja det beror på vilken sorts spel man gillar, endel gillar det välldigt mycket, men det är inget "riktigt" strategispel, det är mer någon form av blandning mellan strategi och lite RPG, den hjälte man har är rätt viktig, och man kan inte förlita sig på armeér som man är van vid i vanliga strategispel...
Jag gillar det inte, men det finns många som gör, så ni kan ju testa...

Sen finns ju Warhammer 40K, dark nånting (kommer inte ihåg vad det heter), det är ett ganska bra strategispel, det är någonstanns mitt emellan AoE och Warcraft III, det kretsar kring att man inte har så många gubbar, men de man har kan man levla upp och göra bättre...
Sen så har de lagt till en intressant sak, det är att man kan utnyttja terrängen lite, man får extra skydd om man tar stridsställning i en grop, och man får minus om man står ute i vatten t.ex.
Dessvärre så är det inte så mycket mer än en bra idé, det är inte ofta man har tid och ork att utnyttja det, och det känns inte som om det ger så mycket i alla fall...
Men jag har inte spelat det så jättemycket...
...000... =)

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

simon

Shit, nu blev jag sugen på Monkey Island!

Måste installera!

Rivvern_

Svaret på Coop blev World Of Warcraft. Lite dyrt bara att pröjsa för 2 men jävligt kul!