News:

No significant change

Main Menu

En vacker

Started by Andreas, August 08, 2005, 16:15:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magnus

Det vore nog rätt logiskt att F1 vinner i början då den väger betydligt mindre. Sedan blir den nog omåkt. Aldrig riktigt mätt i 37an vad den gör 0-100, relativt svårt då vår fartmätare in börjar på 0... hehe.

Obizzz

Japp det vore ju mest kul kuriosa inget annat
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Brat

För ganska många år sedan fanns det en bildföljd i en amerikansk biltidning där Don Garlits Topfuel dragster tävlade mot en F14.... MED KATAPULTSTART, Garlits vann över de 402,33 metrarna!
-Brat

Lupson

På detta ämne minns jag en grej från Säve Airshow 1999 el 2000 eller när det nu var.

En P-51:a i accelerationstävling mot någon form av sportbil av grövre stycke. P51:an vann tämligen enkelt.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

QuoteOriginally posted by Brat


            För ganska många år sedan fanns det en bildföljd i en amerikansk biltidning där Don Garlits Topfuel dragster tävlade mot en F14.... MED KATAPULTSTART, Garlits vann över de 402,33 metrarna!

En Topfuel kör väl sträckan på 4s eller nåt sånt löjligt?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Brat

#13
Jupp, kolla http://www.eurodrag.com/personal.asp?category=TF&order=E_T Visserligen de Europeiska tiderna men nog räcker det. När Garlits körde så låg nog tiderna runt 5,5, men i alla fall. Jag har letat på nätet men hittils bara hittat något om en rekryterings bild där man lyft upp en av hans tidigare bilar på ett hangarfartygsdäck. Det reportage jag läste innefattade en F14 med landbaserad katapult (används nog vid utbildning av piloterna) Annars är nog en P51:a med sin 4 meters propeller snabbare i accet än en jet med EBK de första metrarna!
-Brat