News:

No significant change

Main Menu

F4AF multiplayer

Started by loke, July 04, 2005, 22:51:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Är på lyset och kan inte låta bli:
Vill man köra multiplayer så skall man söka sig till andra platser än NOSIG!
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

KeyCat

QuoteOriginally posted by Control87th
Vill man köra multiplayer så skall man söka sig till andra platser än NOSIG!

Hehe - men faktum är att du har en poäng! Min slutsats har länge varit att vi är för få aktiva för att det skall bli någon action...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Jag är alltid aktiv..... nästan... Är nog den som spenderat mest tid på TS de senaste månaderna..

KeyCat

RR - jag påstod inte att det inte fanns de som är aktiva. Vad jag menar är att vi total sett är för få NOSIG'ar för att få någon kontinuitet i on-line lirandet.

För många (inklusive mig själva) är tillgången av tid periodiskt. Detta innebär att procentuellt blir "bortfallet" stort om några av oss är inne i en tidsbrist period samtidigt. Hade vi varit typ 10-20 ggr fler NOSIG'ar hade det inte påverkat lika mycket för man hade varit tillräckligt många ändå.

Slutsats: Vi borde se till att få hit mer trevligt folk!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

QuoteOriginally posted by KeyCat

RR - jag påstod inte att det inte fanns de som är aktiva. Vad jag menar är att vi total sett är för få NOSIG'ar för att få någon kontinuitet i on-line lirandet.

För många (inklusive mig själva) är tillgången av tid periodiskt. Detta innebär att procentuellt blir "bortfallet" stort om några av oss är inne i en tidsbrist period samtidigt. Hade vi varit typ 10-20 ggr fler NOSIG'ar hade det inte påverkat lika mycket för man hade varit tillräckligt många ändå.

Slutsats: Vi borde se till att få hit mer trevligt folk!

/Christer (a.k.a KeyCat)

Jo förstår det. Men hur gör man bäst reklam för NOSIG? På sätt och vis får man hit de seriösa bäst genom att de hittar hit själva.. Men.. Det verkar ju inte hända ofta. Och sen finns det ju säkert många som kanske tycker om (flyg)sims men aldrig får tummen ur att köpa sig en joystick och de vet inte att NOSIG existerar. Kan ju säga att jag aldrig hade suttit och spelat Falcon om jag inte hade hittat hit. Vi måste få hit folk som vågar agera. Som vågar tycka saker och dra igång saker.

Nu när dreamhack var så hoppade jag in på deras IRC och spammade lite www. till nosig. Då var det ett gäng inne.

Så! Vem har ett par miljoner att lägga på en reklamkampanj??   :D

Nu ska vi inte kapa tråden för mycket.

Och ge fan i att ligga och sova! Upp och hoppa jag ligger på TS!  ;)

Obizzz

jag körde en liten reklamkampanj på frugals för något år sedan och det fungerade rätt bra tänkte göra nåt sånt igen framåt hösten.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

granQ

själv ligger jag aldrig på TS.. säga vad ni vill men TS för mig är det mest osmidigate sättet att hitta folk att lira med.

Jag lirar ofta MP, och då tar vi det via IRC.. så mycke enklare och enkelt små snacka, tar ingen bandbredd heller.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Rivvern_

QuoteOriginally posted by granQ

själv ligger jag aldrig på TS.. säga vad ni vill men TS för mig är det mest osmidigate sättet att hitta folk att lira med.

Jag lirar ofta MP, och då tar vi det via IRC.. så mycke enklare och enkelt små snacka, tar ingen bandbredd heller.

Tar bandbredd... Nu får du la ta och ge dig! :D Men jag håller med om att IRC är trevligt. Annars har vi ju alltid forumet.....