News:

No significant change

Main Menu

FF3.1 + Cobra 1.1-probs

Started by Horizon, March 27, 2005, 11:39:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Vafaen är det här för skräp? Installerade FF3.1 med Cobra 1.1 och jag får bara CTD så fort jag ska upp i luften (kommer till klockan, sedan CTD). Fick en massa konstiga felmeddelanden under installationen också, trots att jag inte gjorde några fel vad jag vet.

Installerade i följande ordning (allt enligt FF-gängets anvisningar) >

1. Falcon 4.0
2. Free Falcon 3
3. Free Falcon 3.1 + Cobra 1.1

Vad har gått snett? Kan det vara en sån liten grej som att jag valde att installera rasket under c:\spel\F4 och inte direkt i roten på c:?

Tips? Lösningar? Ska jag slänga skiten åt helvete och gå ut i solen och bilda lite D-vitamin? Tacksam för svar.

/Sur pilot
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Du ska ut på stan och lapa sol (men som av en slump skall du passera någon trevlig butik och köpa SHIII) :D

Jag får FF31 att fungera men med konstiga texturer :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Jaså det är ubåtsmatros jag skall bli istället? Ja ja, vi får väl se. När det gäller vatten trivs jag bäst som Commander för en battle group, men det kanske kan vara kul att åka konservburk med vassa kanter också? :)

Ska testa att installera om FF3 med tillbehör. Löser det sig inte då åker Falcon i lådan igen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr_Pyro

Horizion: tog du bort display.dsp i config fldern efter installationen?

Control...: testa med andra drivrutiner till grafikkortet...gärna äldre....

mvh
/Mr_Pyro

Horizon

QuoteOriginally posted by Mr_Pyro


            Horizion: tog du bort display.dsp i config fldern efter installationen?

Control...: testa med andra drivrutiner till grafikkortet...gärna äldre....

mvh
/Mr_Pyro

Nej det gjorde jag inte. Skulle jag gjort det? Har avinstallerat hela rasket och tänkte lägga in det igen fast utan Cobra-patchen och se vad som händer. Varför ska man ta bort den där filen och är det normalt med en massa "errors" under installationen av FF3?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr_Pyro

QuoteOriginally posted by Horizon


           
QuoteOriginally posted by Mr_Pyro


            Horizion: tog du bort display.dsp i config fldern efter installationen?

Control...: testa med andra drivrutiner till grafikkortet...gärna äldre....

mvh
/Mr_Pyro

Nej det gjorde jag inte. Skulle jag gjort det? Har avinstallerat hela rasket och tänkte lägga in det igen fast utan Cobra-patchen och se vad som händer. Varför ska man ta bort den där filen och är det normalt med en massa "errors" under installationen av FF3?

Nej man skall inte få en massa "errors" under installationen av FF3:D
Kommer ej i håg den exakta orsaken till att man skall ta bort display.dsp men det nollställer grafik inställningarna. Sen går man in i setupen in F4 och ställer in allt som man vill ha det och startar om falcon innan man flyger...

mvh
/Mr_Pyro

Horizon

Hmm, jag får väl göra ett försök till. Sedan prövar jag BMS-nånting istället. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names