Dangerous Waters demo tillgängligt!

Started by KeyCat, February 19, 2005, 14:54:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sibylla

Främst två saker jag stör mig på:

- Fejkad ryska X-(  Då kan dom lika gärna köra vanligt texas-bräk.

- Grafiken! Herregud det är ju 2005, spelet ser ju nästan ut som gamla LHX - Attack Chopper :-OO

I övrigt får jag hålla med grangren: Nice sim, kasst spel.


Phlerp

#17
Kan inte säga att jag bryr mig om vilken accent mina besättningsmän har. Eftersom jag inte förstår ryska så är väl en fejkad rysk brytning en hyfsad stämningsskapande kompromiss. Hade väl varit lätt fånigt om de tex snackat skånska på en rysk ubåt? Dock inget som påverkar om jag ska köra simulatorn eller inte.

Och jag vet inte vilka grafikkort folk kör med men LHX är väl ändå att ta i. Det ser väl inte ut som i Half Life 2 eller Pacific Fighters för den delen, men det är fullt acceptabelt. Det är ju en systemsimulator inte ett verktyg för att göra hollywoodfilmer med. Om du sitter och stirrar på omvärlden så gör du nog fel  :-OO

Jag tror nog att humorinstitutet i Schweiz får göra en insats igen och gradera DW som enormt kul på gränsen till hysteriskt roligt. Nice spel, fantastisk simulator. ;)

Edit: Särskrivningsinstitutet i schweiz har ändrat i detta inlägg

Fluff

Jepp till skillnad mot de flesta barnspel så behövs varje processorcykel här till annat än att rendera färgglada bilder.

:D

Och att rösterna bryter på ryska (och kinesiska) ser jag bara som ett bevis på att de vinnlagt sig om att hitta de billigaste skådisarna för att kunna satsa allt på realismen.

:D :D
Odi profanum vulgus, et arceo

Jotte

#19
QuoteOriginally posted by Fluff


            Jepp till skillnad mot de flesta barnspel så behövs varje processorcykel här till annat än att rendera färgglada bilder.

:D


ROFL, den var mitt i prick Fluff :D

granQ

jaså vad skulle det vara. Då spelet fungerar på en 500 mhz eller vad det är så tycks det ju inte vara allt för mycke tunga simulator beskrivningar, sen kan jag inte hålla med Sibylla då jag tycker det faktiskt är snyggare än Swat 4.

Men nu när vi kom in på det hela, hur bra är simulatorn egentligen.

Robotar, torpeder är det en "jag riktar rätt enligt formeln, jag träffar" eller är det en avancerad fysik motor bakom varje skott som rullar i "real tid". Någon som har koll på hur mycke "simulator" delar som är inräknade.

kan man lägga sig precis mellan två tempratur skick tex för att bli svårare upptäckt med ubåten. Påverkas ens hastighet av djupet, då enligt mina bas kunskaper måste vara betydligt mer massa att flytta på 100 meter jämnfört med på 10 meter.
30 meter så är det väl 4 gånger så högt tryck om jag minns rätt från dykkursen.
100 meter borde med samma formel ge 11 gånger så högt tryck som vid vattenytan.

Vad finns det mer som skulle kunna vara intressant i en ren simulator del?
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Sibylla

Trycket på 100m är högre än vid ytan, men vätskor kan man ju inte komprimera?

Alltså bör vattnets densitet vara densamma på 100m som 10m, det vill säga det är  inte "mera" vatten man måste flytta på för att föra sin ubåt framåt?

Däremot ger trycket en högre kavitationströskel så man kan vrida upp stigningen och varvtalet ett par varv utan att föra lika mycket oväsen.

/me återgår till barnspelen