News:

No significant change

Main Menu

Hur skapar man en server???

Started by Justin Case, December 17, 2004, 20:38:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Justin Case

Hejsan alla Nosigare där ute, mitt första inlägg här så...hej igen!
Jag vill skapa en egen server till Falcon4 BMS2.0 (jag har följt NOSIG-standarden) men min kompis kan inte "connecta" till mig. Jag har öppnat de portar som står i manualen och följt den......men det funkar inte!!!!! Kan inte någon göra en kort guide 4 dummies åt mig och alla andra som undrar?

Tack på förhand

Control87th

Ok, här kommer en preliminär beskrivning (Har ingen möjlighet att titta till Falcon just nu)

Först, se till att ni båda har samma inställningar, exempelvis NOSIG standarden, det går exempelvis inte att en har FF3...

Har ni mer än en nätverksanslutning så slår ni antingen av den ni inte använder (inaktiverar) eller lägger till detta i Falcons genväg: -ip xxx.xxx.xxx.xxx där xxx är ditt externa IP. Att köra Falcon via router är möjligt men inte lätt, då måste portarna forwardas på rätt sätt.

Är nu två spelare så är det lämpligt att välja en bandbredd på single isdn 112, oavsett vad ni egentligen har. Ett bättre sätt är att ange -bw 120 i genvägen.

Den som skall agera host, startar spelet väljer coms, connectar till Internet till IP 0.0.0.0
Efter att den säger att du är ansluten så trycker du på coms igen så att du får fram chatfönstret och bara väntar.

Den som skall koppla upp väljer coms, Internet och ansluter till servern IP. Trycker därefter på coms igen så att chatfönstret kommer upp. Förhoppningsvis kan ni nu skriva till varandra och om ni aktiverat internal voicecom så skall ni kunna prata med varandra genom att trycka F1 eller F2. Kommer ni inte så här långt så är det ingen poäng att fortsätta.

Om ovanstående gick bra så väljer servern dogfight, TE eller campaigt, new eller saved och går in i denna. Klienter behöver inte vara oroligt för att det står att servern lämnade.

Klienter går därefter in på DF, TE eller campaign, samma som servern, trycker på onlinefliken, då skall servens game komma upp. Markera denna och tryck commit. Nu skall ni vara i samma spel.

När ni valt er plats, trycker servern och därfter klientren fly... ha så kul!
Rekommenderar ett besök på LANet den 6-9/1 för att få se det på plats :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Justin Case

Tack så mycket...men det ville sig inte X-( . En liten fråga, måste alla spelare öppna de portarna som ska öppnas? Jag har spelat F4 på LAN hemma så det är något skumt med routern antar jag.