News:

No significant change

Main Menu

Flyg med framtid, nå

Started by griffin, November 19, 2004, 18:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Joh, men så var det en del intressant som dryftades i den frågan. Tänkvärt, absolut.
snappahead

ft

Det gjordes också den reflektionen att det klynkas över miljöpåverkan av flyget medan tåget anses vara så gott som utan. I det är inte inräknat påverkan av att bygga en järnväg, vilket torde motsvara ett rejält gäng flygningar.

I dagsläget har Mp och V satt tumskruvarna på regeringen. Regeringen får inte igenom sin budget om inte Mp och V är glada med vad de presterar i övrigt. Mp har utnyttjat detta på det sätt de ser som det mest långlivade inflytandet. De intecknar Sveriges transportpolitik för 15-30 år framåt genom att binda enorma summor till tveksamma infrastruktursatsningar i järnvägar! Allt detta för att få igenom fyra års budget. Är det acceptabelt?

Är flyget subventionerat, vad är då inte övriga transportmedel? Hamnar, vägar, järnvägar... låt användarna betala dessa till fullo och återkom i frågan, tack!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Lupson


            Ctrl har talat!

Fast när det gäller säkerhetsrestriktioner och flyg kom jag att tänka på Disclaimern Sun skickar med sin Java SDK:

"You acknowledge that Licensed Software is not designed or intended for use in the design, construction, operation or maintenance of any nuclear facility. "

För några år sedan gällde också "Air traffic control system" minns jag med bestämdhet...

Haha, det där var ganska kul på ett läskigt sätt ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

 
QuoteFör några år sedan gällde också "Air traffic control system" minns jag med bestämdhet...
Helt enligt devisen "better safe then sorry" ;)

ft

Jotte,
fel fel fel. "Better safe than sued". :-/

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus