LAN på aeroseum i gbg..

Started by TexMurphy, February 03, 2006, 13:19:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TexMurphy

Tjenare,

Jag är rätt ny till dessa forumen men jag är som ni en stor sim fantast. Jag vet att ni planerar ett lan i halmstad. Dock efter som jag inte flyger il2 utan ah2 så känns det inte så där jätte lockande att åka till ett lan och vara den ende som spelar ett spel.

Däremot om ni skulle ha ett lan i göteborg och på aeroseum så skulle jag vara tok på. Tycker att aeroseum är det mest givna stället man kan hitta för att ha ett lan på. Jag vet inte om dom går med på det men man kan ju alltid fråga. Sen så inviger dom inte officiellt förän i december men jag tror nog det kanske skulle gå att ordna något innan dess med dom ändå.

Bara en ide som jag hade uppskattat väldigt mycke.

Tex.

griffin

AH2? Ah, Aces High 2. Är det bra?

Jag är inte speciellt bra alls på nåt av spelen som kommer avhandlas på LANet, jag åker mest dit för att förstöra för de andra! :D

Skämt åsido, jag är mer eller mindre nybörjare på de flesta flygsimmar men tycker LANet är värt mycket då det är en perfekt stund att faktiskt lära sig mer av folk som delar ens intresse. Det och för att det är kul att träffa alla som frekventerar detta forum.

Med det sagt menar jag att det kan visst vara en idé att åka på LAN även om du bara spelar AH2. Och är du bra på att tala för dig så kan du säkert övertyga några av oss att avsätta lite tid för att lira AH2 (glöm dock Falcongänget, de kommer knappast ens prioritera sina primära kroppsbehov för att optimera utnyttjandet av LAN-tiden ;) )

Ett LAN i GBG är nog ingen dum ide förresten! :)
snappahead

TexMurphy

Ah2 är Aces High 2.. jepp...

Och är det bra... ja annars hade jag väl inte spelat det.. ;)

Skämt o sido jag tycker flyg upplevelsen är mycke bättre än il2Ã,´s. Två stora orsaker vyerna 6DOF hela vägen och en flyg model med bättre känsla.

Med en bättre känsla så menar jag inte tekniskt mer fulländad eller historiskt mer korrekt. Speciellt det sista kommer vi aldrig se då utvecklarna ALLTID över modellerar sin nations plan.

Däremot så har AH2 en mycke mer distinkt kännsla i planen som stämmer väl överens med det man kan läsa i olika pilot rapporter. Il2 känns mer som att köra på räls och alla planen känns mycke mer lika. Det är bättre i Il2 nu sedan vridmomentet kom med, innan var det helt oflygbart för mig. Alla plan känndes som P38or.

Sen är grafiken sämmre. Dom omgjorda planen (alla håller på att få en ansikts lyfftning) är minst lika snygga som il2, minst. Men naturen, himmeln, molnen och solen är långt efter.

Men efter som att jag spelar för att skjuta ner andra med en skön kännsla så spelar grafiken mindre roll. Ser den ju inte i en fight.

Spelandet skilljer sig väldigt mycke. AH2 har mer olika spel typer men saknar, än så länge (kommer i sommar) ett kampanj och uppdrags baserat spel läge.

Smaken är som baken, delad.

Långt svar på kort fråga... ;)

Till sak LAN i gbg på aeroseum!!! Det skulle rocka!!!

www.aeroseum.se

Tex

Obizzz

Aeroseum är alldeles för långt bort :p
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

TexMurphy>Hej hej, jag vet inte om det är många här som lirar AH2 vad jag vet. Dom flesta kommer nog försöka komma på LANet i halmstad så kanske får du problem att hitta folk om du vill dra ihop nåt innan det.

Annars välkommen till forumet och alltid trevligt med engagemang!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com