News:

No significant change

Main Menu

Spelsession 24 nov.

Started by Jotte, November 24, 2004, 22:22:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

En liten bildberättelse från spelsessionen den 24/11 varvid vi körde med FDF 1.3  (endast).



Efter att vår hkp störtat påväg mot vårt målområde får vi nya order att söka oss väster ut till en by där det enligt uppgift finns en radio så vi kan kontakta staben. Plötsligt hör vi hur ett stridsfordon som förut endast hörts svagt snabbt komma närmare. Vi rusar därför snabbas möjligt mot den "skyddande" skogen.



Här sitter vi ett tag i en enkelriktad "igelkott" tills stridsfordonsbullret börjar avlägsna sig varefter vi tar oss över den ravin i vilken stridsfordonet körde.



Här brinner den BMP i ljusan låga som patrullerade området vi måste passera igenom. Vi beslöt oss för att oskadliggöra den för att slippa få den i ryggen senare.



Från vänster till höger: Shar, jag och Clark. Här ligger vi tyst och väntar medans en rysk patrull passerar 30 meter ifrån oss. Därefter tar vi oss upp mot en liten by där vi ska försöka komma åt en radio. Vi gör ett halvlyckat överfall på en grupp som står vid ett hus varpå vi sedan råkar i eldstrid med en övermäktig vaktstyrka som flankerar oss och vi nedgörs snabbt till sista man.


Nästa uppdrag:



En rysk underhållskonvoj som blivit stillastående utsätts för ett förodande överfall från två håll. Handgranater, prickskytte- och kspeld decimerad snabbt ner konvojens personal. Tyvärr stupade kspskytt Clark för en lömsk spetsnäsaz som låg intill lägerelden i bildens vänsterkant. Spetsnäsans segerglädje varade dock bara i 30 sekunder innan han fick smaka finskt bly och sällade sig till resten av det "ryska patrasket". ;)
Efter att ha sprängt underhållsfordonen tog Shar och jag den erövrade, intakta, BMP:n och körde vidare mot underhållsbasen vi hade som andra anfallsmål. Det anfallet förlöper framgångsrikt tills jag i övermod kör ner BMP:n i basen och vi får en snabb hädanfärd medelst en RPG raket rakt i höger sida.

Stort tack till Shar och Clark för en underhållande session trots vår mindre goda krigslycka. :) Det ändrar vi på nästa gång! :D

Obizzz

kul läsning, nästa gång ska det nog gå bättre!
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Rivvern_

Kul! Mer sådant!

Jag väntar på min (lagliga) kopia av flashpoint...
Antingen blir det webhallen, eller så kanske jag kan få det fraktfritt via mycom, då dem ändå ska skicka tillbaka min joystick.

Clark

Tack själv Jotte! Jag gillar skarpt den här typen av uppdrag, trots mindre lyckad insats. Eldstriden i första uppdragen var väldigt intensiv, och vi lyckades ändå få ner 15 innan de fick oss...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

henk

Låter skoj, en kanske får tid i helgen att deltaga :)

Shar

#5
Jag fortsätter på Jottes bildserie då Jag, Jotte, Roger och Amfslusken hade ytterliggare några försök på samma uppdrag igår kväll.



Med höga knäuppdragingar och raska steg marscherar vi taktfast mot fienden.




Shar anser att Rogers baskerstuk ser förjävligt ut och att det skall fixas OMEDELBUMS. Annars jävlar. :-OO :D




Innan strid så måste man självfallet pose:a lite. Det ingår i kommandot "Färdiga för strid".
Roger tar en något annorlunda eldställning farligt nära Jottes öra. Igen. :D




Jag och Jotte ligger i eldställning mot byn.




Hela gruppen i sin stridsställning. Jotte bekämpar fientliga mål i byn, Roger håller ryggen fri från fi. Shar ligger och klagar på att regnet inte syns på hans dator. :p




Snart faller ännu en ryss för Jottes något mystiska knallpuffra.




Gruppen hör en BMP som kommer emot våran stridsställning. Roger skyndar iväg med pansarskottet för att möta den. Jotte ligger kvar och bekämpar fi. Shar tycker Roger gör helt rätt i att slå ut BMP:n. Shar ligger sedan kvar och fortsätter störa Jotte i sitt skjutande. :D


Det slutade med att vi efter en 5-6 försök fortfarande inte klarat uppdraget. :-I

Ps, sorry Slusken men du lyckades inte fastna på bild!
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Jotte

#6
Här är lite blandade skärmdumpar från sessionen 25/11. :)


För att bevisa för folket att amfslusken verkligen var med presenterar jag följande bevis. "Hemlige Anders" aka Amfslusken kan skådas i höger bildkant. :)


Den rysktillverkade helikoptern visade upp sedvanlig god puts och stuts....


Iverterad igelkott. Ruskigt farliga myror just på det stället..... Eller kanske var det här vi hade ett "Mexican stand-off". :D


Här visar jag upp äkta finsk sisu! Om jag bara siktar riktigt noga kan det allt gå vägen...... :D


I ren desperation slänger jag iväg 2 st fjuttig 66mm KES 66 pskott mot en T-72 som jag trodde hade ERA..... vilket den som tur var för oss inte hade. :)


Shar skall snart få celebert besök iform av herr T-72.

Återigen tack till deltagarna, Roger, Shar och Amfslusken för en underhållande kvartett timmar. :) Skam den som ger sig, 'påt igen bara". :D

Edit: Tangentbordet ballade ur.