News:

No significant change

Main Menu

F4 - AWACS?

Started by Salsam, October 13, 2004, 21:05:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Hört det viskas om någon typ av AWACS tillägg till F4, stämmer detta?

Om så är fallet skulle både jag och en kollega kunna tänka oss att sitta som AWACS besättning under Falcon flygningen under LANet. Kommer själv inte att läga tid på att flyga in mig osv. men tänkte det kunde vara kul och kanske skänka lite extra krydda och känsla till er andra som flyger ;)

Även om man bara kan få fram riktning och avstånd till målen så skiljer det sig inte så vansinnigt mycket från de ori. vi läser från UndE stationerna... kanske värt att pröva?

Lupson

Vet inte om det finns något "speciellt" AWACS-mode jag missat. Det man däremot kan göra är att sitta i kartvyn och via röstkommandon leda in våra flighter mot lede fi. Antingen relativt bullseye eller flygplanen. Kartvyn visar mig veterligen det aktuella radarläget, så det är ingen god-mode eller så. Skulle kunna vara kul att testa. Undrar dock om man som "AWACS" kan använda sig av Falcons InternalVoiceCommunications (eller vad det nu heter)

Ctrl, Bax, Mav m.fl. vet säkert mer?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

man kan använda IVC som awacs för det går att sända från menyn. man kan ju välja awacs mode på kartan också.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr_Pyro

Kom det inte ett externt awacs program för ett par månader sedan?

Clark

Jo, det gjorde det. Men den byggde på MP, dvs. att de kunde bara visa plan som flögs av människor och inga AI-plan. Så det var lite begränsat tyvärr.

http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=68545&highlight=awacs

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Mr_Pyro

Aha.

Har inte BMS 2.0 öppnat upp nya vägar för at plocka ut info från Falcon världen till externa program?


mvh
/Mr_Pyro

Bax

Ingen dum idé annars salsam - skall kolla upp lite.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Även utan några tilläggsprogram kan man med BMS/SP4 agera awacs effektivt. På förra 87th LANet satt två personer och agerade awacs under två missions. Det fungerade mycket bra.

En platt skärm, en gradskiva och lite smart zoomning på kartan så blir det lätt för de som agerar awacs att rapportera kontakter både med Bullseye och bäring/distans.

Awacs har en bra överblick och kan lätt radarleda humans till perfecta intercepts.
Control
87th Stray Dogs VFW