News:

No significant change

Main Menu

Ka50 efter Su25T?

Started by Phlerp, August 20, 2004, 12:42:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Verkar som om ED har stora planer.
http://www.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=9;t=002428
Undrar om det är tänkt att Ka50 också ska in i Lomac eller om det blir en helt egen simulator. Carl har ju indikerat att de jobbar på något nytt.

KeyCat

#1
Japp, skall bli mycket intressant att höra vad deras "next big project" innebär...

Vi kan ju alltid hoppas på en dynamisk kampanj, förbättrad AI, förbättrad ME, dedikerad server, fler/större geografiskt område, bättre modellerat väder samt fler prylar att flyga (och vem vet kanske även att köra?).

Kan inte säga exakt vad det beror på men jag har inte blivit riktigt "hookad" på LOMAC i dess nuvarande form... Även om tex MiG-29:an är urskön att flyga så känns det som en del saknas innan LOMAC känns "komplett". Ser dock fram emot en bra helikopter simulator så att LB2 slutligen kan få gå i pension (men tills den dagen kommer har jag LB2 installerad och flyger lite då och då).

Undras om det är den ensittsiga (Hokum A) eller den tvåsittsiga (Hokum B) som de tänker modellera? Håller tummarna för BÄGGE och om jag tvingas välja en så önskar jag givetvis den tvåsittsiga :p

Att flyga pilot och co-pilot/gunner i OFP är kanon men den kan ju knappast klassas som "helikopter simulator" på grund av den extremt förenklade avioniken. Men skoj är det ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

deBug

#2
1 Någon indikerade att addOn:en skulle vara ute om två månader.
verkar optimistiskt.

2 Addonen skall enligt dessutom innehålla bugrättningar (som kallats 1.03 på forumet)

Vi får väll se.
Som Helo sim kan LOMACS relativt väldetaljerade städer och skogar funka helt OK.