HUD markör, spara joysettings?, returnmode

Started by F16_Filur, August 09, 2004, 21:55:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Verkar inte så stor chans att någon svarar i bugtråden så provar en alldeles egen :).

1. Kan man ändra hastigheten på HUD markören (talar om Mig-29 och Su-27)? Tycker den är på tok för snabb för att vara precis. Verkar ju finnas en del saker man kan göra med notepad för de olika filerna i View-mappen.

2. Jag har använt Lomacs egen joystick programmering med dess 4 olika shiftknappar, kan jag nu spara någon fil så jag kan ta med mig dessa inställningar till en annan installation?

3. I nav (return/landing) mode verkar man bara kunna växla mellan flygfälten "framåt". Går det inte att backa? Där finns ju rätt många, och om man av misstag "hoppar" förbi det man ska till så 15-20 nya klick.

Horizon

Undrar samma sak om hastigheten på markören (TV-kameran) när man ska sikta med en AGM-65. Ett litet snäpp på min hat switch och jag hoppar förbi målet... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Troligen inte, då jag har samma problem med min EVO.

Jag har i alla fall lagt märke till en del smågrejor som kanske i vissa fall inte finns i manualerna. Man kan ju fylla på här efter hand.

* Su-27, Mig-29 - under fartindikatorn på HUDÃ,´n finns en liten triangel. Vänsterläge=accelererar, mitten=konstant fart, till höger= tappar fart

* Mig-29S (har ej kollat A) - med landstället ute och över ett flygfält tänds en röd lampa ungefär i mitten på instrumentpanelen (ovanför radarhöjdmätaren) när man är under 21-23 meter.

* Man kan nu välja Launch Authorisation Override med Alt+W för de ryska planen. Kan skjuta alla missiler utan att slå på radar eller EOS. Måste dock vara i något BVR eller CAC mode. Gör också att man kan få skjuttillstånd på ens egna när man låst på dem. Förutom IR-missilerna kan man alltså skjuta R77 "maddog" - dess egen sökare låser på närmaste mål inom 15km, fiende som egna. Öppnar ju upp för en del kreativa smygtekniker... EOS i all ära, men det händer ibland att den helt missar att fånga upp ett mål som kommer rakt mot mig. Räckvidden verkar annars ligga på 30km för att upptäcka en F-18 bakifrån.

:)

F16_Filur

Vad gäller TD markören har det i alla fall börjat trilla in lite tips här:

http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?a=tpc&s=400102&f=38610606&m=494106495