News:

No significant change

Main Menu

Ev. kommer 1.03

Started by Lupson, July 15, 2004, 22:22:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Nedanstående skriver "Stormin" på lo-mac.com's forum idag:

Although the publisher, Ubi Soft, has not requested a V1.03 patch, Eagle Dynamics is currently evaluating the possibility for an additional patch.

I want to be be very clear that at this moment we are not comitting to producing another patch. We will give it serious consideration and if it is possible to create a V1.03 patch in conjunction with our work on other projects then it is possible that another patch for Lock On is possible.

We have been reviewing the reports of problems from users. If you have not already reported any bugs you have experienced with V1.02 in the Official Bug Thread then please do so now. Don't post your reports to this thread as we will only be reviewing the official thread.

http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?a=tpc&s=400102&f=17610606&m=411109864

We will be making our final determination in the next couple of weeks. As always, no promises.

Carl


Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

F16_Filur

Jag har inte ens kört 1.02 än.... vad är det som behöver fixas i en ny patch? Inte önskedrömmar alltså, utan saker som är fel?

TrakDah

Det BEQ sa, och...
AI
ikoner i F10-vy (påverkar AWACS som tydligen använder sig av dessa internt i spelet. Så när en lastbil plötsligt får en jaktikon kan Awacs få för sig att skicka dit en :))
AI
FF
AI
Klienters vapen i MP
AI
Joystickstyrning av TDC
AI
miniHUD per spelare (om jag får önska)
AI
Mer motmedel
AI
fler minnesläckor
AI
att G2A-systemen ska funka även om de placeras ut på kartan efter uppdragets starttid
AI
att uppdrag inte ska sluta funka för evigt efter BSoD
AI
lite annat fix

Obs: ovanstående lista är "min önskelista", och därför inga löften
Det är sånt jag vet är paj (och rapporterat i de fall det inte gjorts av annan testare)

Obs 2: AI:t kommer inte att fixas i patch. I varje fall skulle jag bli mycket förvånad om det fixades i 1.03. :(

/TD

Lupson

Jag håller i stort sett med BEQ: 1.02 är en helt klart gedigen patch, sen jag fick min nya burk har jag inte haft en enda CTD. Sen att man gärna hade sett fler nya features är en annan sak...som vi får hoppas kommer i någon addon eller nytt projekt. Personligen tycker jag det skulle verka lite underligt ifall ED INTE tar LOMAC-motorn och bygger vidare på den.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

S_Z

Jag vill se Kh-25 MP missilerna (för su-25:an) fungera igen. De enda anti-radar missilerna vi har i spelet och de är totalt värdelösa mot mål som rör sig sedan 1.02. Stor miss enligt mig! :-(

Mr Jim

TrakDah>AI:n har rätt konstigt beteende ibland, man märker det när man trilskas med att konstruera egna uppdrag, minns inte att AI:n var lika "dum" i 1.5:an exempelvis(Kanske den var iofs)?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

TrakDah

Jim

Hur ska jag säga detta utan att det låter fel?

Hmmm

Det går inte, så jag säger det iallafall: Vad mig anbelangar är AI:t i LO detsamma som i F1.x inkl de fel som tillkom i 2.0 upprättat till 2.5... Det som gör att man märker mer av det idag är att spelet försöker göra mer (rörliga mål, markstrid, skit-ATC osv)

I stort sett har inget hänt, det som ändrats är koden. Logiken är oförändrad. Iallafall är det så det verkar och det jag tror grundat på min tid inom FlankerBeta...

/TD