News:

No significant change

Main Menu

Äntligen är det klart... :)

Started by Horizon, June 22, 2004, 20:15:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Det här har jag försökt få alla mina vänner att förstå sedan urminnes tider. Saxat från Aftonhoran.se:

"Stone Roses har gjort bästa skivan - Världens bästa skiva genom tiderna har inte gjorts av varken Beatles eller Rolling Stones. I alla fall inte enligt en omröstning i brittiska tidningen Observer, där Manchesterbandet Stone Roses debutplatta från 1990 har utsetts till den bästa någonsin, skriver TT Spektra. På andra plats hamnade Beatles "Revolver" och på tredje plats "London calling" med Clash. Hundra personer inom den brittiska musikindustrin - däribland Morrissey och Ozzy Osbourne - har tillfrågats som underlag för listan."

Iofs tycker jag att albumet Second Coming knäcker debuten rätt rejält, men jag får väl nöja mig med den här utmärkelsen så länge... :)

Tips till midsommar: Drick er lagom salongsberusade på pilsner (viktigt) och spela låten Daybreak några gånger. Helst skall man sitta sådär leende och bara njuta med stängda ögon. Stone Roses regerar. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

harry_swe

:) Visst är de gamla popsnörena i Roses bra men bästa skivan, nja...
Håller med angående Second Coming (man har många fina minnen till Ten Story Love Song).

John Squire var/är förresten en jädra bra gitarrist...

Man blir nästan lite nostalgisk.



Horizon

Vem har inte fina minnen till Ten storey love song!? :D

Kan meddela att midsommar spenderades i Stone Roses tecken. Driving South, Daybreak och Love Spreads gick på repeat hela kvällen. Ahhhh.... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

harry_swe

Hehe... Trevligt trevligt. Min midsommar spenderades med Smokeys- Greatest Hits samt Credence Clearwater på en 50- årsfest :)

För övrigt tycker jag nog att Definetly Maybe slår alla Stone Roses skivor. Den är ju en klassiker, vilket man inte kan säga om övriga Oasis skivor...


Horizon

QuoteOriginally posted by harry_swe


            Hehe... Trevligt trevligt. Min midsommar spenderades med Smokeys- Greatest Hits samt Credence Clearwater på en 50- årsfest :)

För övrigt tycker jag nog att Definetly Maybe slår alla Stone Roses skivor. Den är ju en klassiker, vilket man inte kan säga om övriga Oasis skivor...


Definitely Maybe _är_ en klassiker, inget snack om saken. Minns när skivan precis kom ut och få visste vilka Oasis var. Läste en recension i GP där författaren spådde dem en lysande framtid (utan tvekan). Undrar om han visste hur rätt han skulle få... :)

Cigarettes & Alcohol är favoriten på den skivan. ;)

Men jag får nog säga att What's the story... också är en riktig Oasis-klassiker. Säg _en_ låt på det albumet som inte blev en singelhit. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

harry_swe

Cigg and Alco är en riktigt bra låt. Jag har problem att plocka ut någon favorit på den skivan. Alla är liksom i en klass för sig. Det finns låtar som är ena riktiga festlåtar som Cigg & Alco och Columbia men också melankoliska låtar som Live Forever och Slide Away. Ja jag säger då det, vilken skiva alltså!

Visst spelade Oasis på Hultsfred innan de slog igenom?

WhatÃ,´s the Story blev en riktig succe. Tror de hade en låt på den som hette Wonderwall?! Tycker den skivan är liksom lite för mycket Energy och Rixs FM... Ingen riktig rockplatta...

Lyssnar du nått på Ian Brown(tror jag han heter?) och i så fall är han bra? Har för mig han hade en låt som spelades ett tag som hette "Monkey" eller något liknande.

Ojoj, jag tror det var bättre förr.




Horizon

QuoteOriginally posted by harry_swe


            Cigg and Alco är en riktigt bra låt. Jag har problem att plocka ut någon favorit på den skivan. Alla är liksom i en klass för sig. Det finns låtar som är ena riktiga festlåtar som Cigg & Alco och Columbia men också melankoliska låtar som Live Forever och Slide Away. Ja jag säger då det, vilken skiva alltså!

Visst spelade Oasis på Hultsfred innan de slog igenom?

WhatÃ,´s the Story blev en riktig succe. Tror de hade en låt på den som hette Wonderwall?! Tycker den skivan är liksom lite för mycket Energy och Rixs FM... Ingen riktig rockplatta...

Lyssnar du nått på Ian Brown(tror jag han heter?) och i så fall är han bra? Har för mig han hade en låt som spelades ett tag som hette "Monkey" eller något liknande.

Ojoj, jag tror det var bättre förr.



Känner faktiskt inte till det där om Hultsfred. Första gången jag kom i kontakt med dem var som sagt genom recensionen i GP, som fick mig att gå och köpa skivan.

Hmm... Jag tror att Wonderwall faktiskt är en cover på en gammal låt (hörde någon musiksnubbe på P3 säga det härom dagen), så all credit ska de inte ha för den... ;) ... och, det är NRJ och RixFM som är What's the story... inte tvärtom... :D

Hörde några singlar med Ian Brown efter att han slutade, men inte mer. Det höll väl sådär... Lyssnar hellre på Stone Roses i så fall.

I vissa fall är jag böjd att hålla med om att det var bättre förr. Men när man hör skivor som Dimmu Borgirs senaste (Death Cult Armageddon), så ändrar jag mig direkt... :)

P.s. Får nog reservera mig angående det där om att Wonderwall skulle vara en cover. Överallt på nätet står det att Noel Gallagher är textförfattare. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

harry_swe

#7
Hehe tog och lyssnade lite på Dimmu Borgir (Blood Hunger Doctrine) och de lät lite farliga. Lite grann som orcherna i LOTR när jag tänker efter :)

Ska det va bra rock så ska det vara Audioslave(lite gammal men oj så bra). Cochise är för övrigt en utmärkt bra låt att flyga sim till.  Skulle jag göra en sådan där fräck track till Lomac skulle den låten vara ett självklart val...