News:

No significant change

Main Menu

Far Cry

Started by ft, May 10, 2004, 15:01:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Har OFP-gänget provkört? Visst har man fortfarande health bar och elände (bör väl moddas bort illa kvickt) men det är en sjujäkla känsla i det! En FPS där man faktiskt premieras för att smyga omkring och vara lite taktisk, tro't den som vill...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

simon

Varför postar du detta här?


Bort!

ft

#2
För att jag är intresserad av vad ni som kör OFP anser. Det tyckte jag framgick?

Edit: Tanken är att vill jag ha en rejäl sågning av allt som är fel, galet, dåligt och åt skogen så är ni rätt gäng. Ta chansen att kapa det med fotknölarna nu. Du vet att du vill! :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

Trevligt spel med många olika miljöer utan känslan att man går i en korridor och leds i "rätt riktning" (för det mesta iaf). Kräver mycket dator dock. Har vi chans så ska vi givetvis testa MP på LAN:et i Halmstad.

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Dubble0zero

#4
Hmm, ja... det som jag blir lite irriterad på är väl att jag måste ställa in det mesta på low för att det ska fungera laggfritt (det är fortfarande snyggt, men det känns ju lite nedvärderande ;) )...
I övrigt så blir jag bara lite irriterad på att de kroppsskydd som man har är så bra skydd, trotts att jag kör på svåraste så kan man ta en salva i magen och klara sig, och sen skjuta vidare, om jag har förstått det hela rätt så får man rätt ont av att blir skjuten även om man har skyddsväst, och man kanske inte borde kunna strida fullt så bra då... :-OO  

Om man ska klaga lite mer så har jag märkt att det är lite för lätt att smyga, man kan sitta i en buske och skjuta en kille, samtidigt som man har en precis bakom sig, utan att den som är bakom märker vart man är...

Men, det är välldigt snygga miljöer (speciellt vattnet), och jag gillar verkligen att det har en bra fysikmotor (det känndes bra att kunna skjuta av linorna på gummibåten nerifrån och fly ifrån hangarfartyget utan att behöva ta sig upp på däck och bli ihjälskjuten... ;) )
Och, det är bra att man inte kan bära runt på hur mycket vapen som hellst också... ;)

Helt klart ett trevligt spel, dock så behövs det en ganska bra dator för att köra det lagg fritt...
...000... =)