News:

No significant change

Main Menu

Cykling?

Started by Fozz, April 12, 2004, 19:37:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fozz

Tjo, någon som cyklar för skojs skull här?
Jag brukar dra ut i skogen några timmar så ofta jag kan numera, men det verkar som min cykel inte riktigt uppskattar det, så jag funderar på en ny.
Har en heldämpad Crescent Eldir nu, dock begagnad och inte helt i toppskick.
Var tvungen o kasta cyklen över en bäck, och då blev bakdäcket kaputt så jag köpte nytt. En vecka senare brast kedjan så jag köpte ny där också, men nu så hoppar kedjan över hela tiden, och verkar inte gå att justera. Antar jag sabbade nåt mer när jag hade sönder kedjan.
Vilket fall som helst, jag är trött på cyklen och undrar om någon kan rekomendera en ny?
Funderat lite på en Scott, men har inte så stor koll på dom. Har faktist ingen koll på cyklar alls egentligen, men det kommer iaf inte att bli en Crescent igen.
Alla generaliserar...

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Jag cyklar inte aktivt, men funderar på att börja köra MTB lite mer seriöst eftersom mitt knä inte gillar när jag löptränar. Har en sex år gammal CyclePro Stony Point (odämpad) och den ska väl duga iaf ett litet tag. Var faktiskt och köpte cykelhandskar för ett par veckor sedan. :)

Nu ska jag bara bli av med magsjukan så att jag kan ge mig ut och svettas!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Lätt attackcyckel m/40, världens bästa träningsredskap. :p :D

Mr Jim

Har en gammal härlig militärcykel här i umeå, min MTB har pajjat rejält och det kostar mera att reparera den än att köpa en ny (eller det känns så iallafall;)), båda kullagerna är helt slut så däcken sitter helt lösa.

Hemma hos mor och far finns en underbar Bianca tävlingscykel med sjukt smala hjul som jag brukar träna med när jag är hemma (har cyklat som längst 16 mil med den). Ganska härligt man mår i röven efter det.

I FRAMTIDEN (snyft)då jag kanske fastnar i lönefällan blir det nog en egen bianca eller liknande och det där trevliga loppet runt nån liten sjö/vätternrundan :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mikke_EAF331

Kona Cindercone -96, odämpad. Måste fixa till bakhjulet (trasig eker), tvätta och smörja...

Köp bra grejjer när du köper, och lär dig sköta dom. :D
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Fozz

Precis, är nog vettigast o lägga lite extra så man får en cykel av kvalitet, och sen hålla efter den.
Var o tittade på en Merida Matts Speed och en Univega Alpina HT-550, båda hardtails för 8000 styck.
Mycket pengar för en cykel, men vad ska man annars lägga pengarna på? :)
Är ju lite nyttygare med en cykel än nya datorprylar tex.
Ska provcykla dom i veckan och se om man fastnar.
Alla generaliserar...

ft

Jorå, är ut i skogen ibland... men frågan är om jag borde! Övade kullerbytta med lite cykel häromhelgen och mosade samma armbåge som jag mosade på finlandsfärjan igen, precis när den äntligen började ha läkt. Jaja...

Krossade i alla fall sadeln fullständigt eftersom cykelhelvetet valde att landa uppochned så nu har jag skaffat en ny.

I övrigt äger jag en Frankensteins cykel! En Marvil Rocky Mountain med två olika aluminiumfälgar, Shimanoväxlar modell inte-så-jättebra-men-inte-heller-värsta-skiten, en lös sortering bitar från allt mellan Biltema till riktiga cykelaffärer... ja jisses! Men den fungerar fint!

En dämpad framgaffel frestar lite. Däremot vill jag aldrig ha heldämpat, skönt när det går utför men annar är det mer jobb än det är värt. Det extra greppet motiverar inte sladdrigheten... i alla fall inte om man inte börjar investera mycket i det.

Däremot behöver den en tvättning och smörjning såklart... så här efter vintern. Ny kedja... skulle kanske behöva byta lite drev och så men det får nog vara.

Ha det!
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus