News:

No significant change

Main Menu

Fighter Ops!

Started by Andreas, March 03, 2004, 07:44:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

undrar hur lång tid det tar innan den är nere igen :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

QuoteNow is the time to find out more, ask questions and make up your own mind deciding if its time we come together as a community and make this the best simulation on the planet. We have the talent and the skills right here in our community to make it happen and we have the desire. Take time to find out more, I think you'll like what you hear. ...

Om det är samma gäng som bakom G2i så klingar den inledningen mer än lite falskt.

Som Obizz sa, ska undra hur lång tid det tar innan den sidan ändras/försvinner. :D

SledgeHammer

Snarare förr än senare..? =)

community -> utveckla
företag -> sälja

hmmm.....
Mvh  - Stefan -


ft

#4
"You have the skills, talent and time, but not the brains to realise when you are being taken for your ride. We have the slick marketing pitch and the stamina to ruthlessly take advantage of you all and then make you pay to enjoy the result of your own work"?

Edit: Jag vill inflika att jag tror på idén som sådan. Jag tror att det som krävs är ett företag som styr ansträngningen, med ett antal anställda professionella utvecklare (som måste kunna sina saker!) som håller ihop de centrala delarna, medan de perifera mer kostsamma och tidskrävande delarna läggs ut på communityn.

Incitament måste finnas i någon form, såklart. Frågan är vilken form detta incitament skall ta sig.

Jag är däremot minst sagt skeptisk till att G2i är rätt företag. För det första tror jag inte att de har den kredibilitet och goodwill som är ett absolut nödvändigt fundament.

Juridiken kring det hela är en annan femma. Vem äger vad och vem får göra vad med vad? Detta måste vara solklart från början... och hur det än ligger till kommer det att vara många som har invändningar. Får t ex en kärnsimulator där de delar som är skrivna av fristående programmerare ligger under GPL säljas mot betalning? Lägga allt under GPL och finansiera det hela med reklam som visas vid uppstart?

Lösa tankar, bara att fylla på...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

Försöker att se saker och ting positivt men med tanke på G2I's existerande "track record" kan jag inte rå för att tvivla på att de lyckas åstadkomma det de skrivit på mindre än ett år...

Att slå Falcon 4 i nuvarande form  (läs SP4 + BMS) och dessutom höja ribban ytterligare är ingen liten sak precis! Jag önskar alla inblandade lycka till men tills jag har något installerat på min hårddisk behandlar jag det personligen som vaporware.

Time will tell!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<