News:

No significant change

Main Menu

UT2K4 demon ute

Started by griffin, February 11, 2004, 22:07:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Ni som är så lagda, ut å tanka å testa. Skall göra det själv. :D
snappahead

Horizon

Unreal Tournament 2004? Kom det inte precis en 2003-version?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Ähhh, det är läääänge sedan grabben, häng med lite! :p

Jag tänker på intet sätt försöka övertala nån att lira det men det är en hel del nytt i ut2k4, åtminstone vad det verkar. Läs fordon. Intressant faktiskt, eftersom efterföljaren till Tribes 2 har *mindre* fordon (fordon var annars Tribes 2's stora grej). Så de kanske går om varandra där...

Säga vad man vill om Uneral Tournament serien men en sak är säker - deras motor är fan så stabil. Dessutom är den duktigt skalbar och välgjord, vilket också märks på kvaliteten. Sen kanske man inte gillar den typen av lir, men det är en annan sak. Bara Quake 3 Arena är bättre på den biten men det var ju ett tag sen...

Skall bli kul att testa iaf.
snappahead

Horizon

Får testa. Var rejält biten när UT kom i slutet på 90-talet. Bara demot till det spelet satt jag veckor med :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

AndersO

Inte så pjåkit, fast har inte sett några större skillnader jämfört me ut2003.. Ja förutom fordonen då.
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

griffin

Jag gillade ju 3:an så utgångsläget var ju bra. Känns som om motorn i princip är densamma men med fordonsfunktionalitet tillagd. Samt några nya vapen, nya banor och ett par nya spelmodes. Gillar man UT och har spelat sig trött på 3:an så rekommenderar jag starkt 4:an.

Tror nog de valt rätt väg, hellre än att satsa på nåt helt nytt med allt vad det innebär så tar de något beprövat bra och försöker förbättra. Spontant tycker jag de har lyckats, men det återstår att se hur det är att köra de nya spelmoden och fordon seriöst...

Sedan tyckte jag nog att AI'n betedde sig om möjligt ännu bättre nu. Är det nåt (FPS)spel där AI'n faktiskt beter sig någorlunda vettigt så är det UT (minus några irriterande saker då..).
snappahead