News:

No significant change

Main Menu

Old news... but still news.

Started by Maverix, January 21, 2004, 22:32:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Maverix

Du glömde A-10Ã,´an ctrl, den skulle ju vara fullt modelerad med egen avionik osv .

Maverix;)

Mr_Pyro

QuoteOriginally posted by ctrl


            Hehe, intressant att det står tämligen rakt upp och ner i artikeln att OIR = SP3 + BMS :-OO :)

Den kvarstående frågan är vad den där jävsla turbulensen som det talas om är för något...

Turbulens i luften måste det väl vara. Har varit en hel del önskemål om detta. Skall ge knepigare landningar mm.

I bland känns det som kraven på realism gör att man fokuserar på fel saker: ex Hurvida det är realistiskt om en F16 skall kunna bära en eller flera Mavericks på varje balk eftersom USAF endast har en så måste ju detta gälla alla andra F16 innehavare..

Målet med en realistisk simulator måste ju vara datan för luftmotstånd för flygplanet, dess balkar och vapen är så pass realistisk, att F16 flyger som en överlastad Cessna om man nu hänger på 12 st Mavericks, extratank & jaktrobbotar ;-)

Personligen så tycker jag att det finns fan så mycket viktigare saker att fixa.
Det dynaniska markkriget är ju unikt för F4, men det är ju föga realistiskt och innehåller en hel del buggar som borde fixas.
Nya vapen, och sökare till dessa: ex realistisk användning av kryssningsrobbotar och AGM missiler med räckvid över 80 nm.

För några månader sedan så prövade jag att hänga på ett par Taurus KEPD 350 på en Gipen och det gick utmärkt att flyga med den (kollade upp och ändrade lite data först så att det stämde med "verkligheten"). Modelen för Taurus använder sig av maverick sökaren så att låsa ett mål vid 80NM var ju inte att tänka på, vid 20-30 så gick det ju lite bättre (sen var det ju det där med bubblor...). Mitt mål var att slå ut en SA5 site, gick inge vidare träffade inte målet, var troligen pga av att jag var utanför bubblan.

Men var i alla fall coolt att efteråt läsa att man hade testat att hänga på Taurusen på Gipen och att det hade fungerat bra i verkligheten. Då är simulatorn bra..

Nog med gnäll för i kväll.

mvh
/Mr_Pyro