News:

No significant change

Main Menu

Massor av flyg i tv

Started by Sonnenflieger, December 06, 2003, 10:52:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonnenflieger

..så var då helaftonen avklarad, nu ser man fram emot de kommande två kvällarna med dokumentärfilmerna. De danska brudarna som flög runt i USA och träffade flygarkärringen var spännande, men när det kom fram att tanten höll på med nakenfotografering höll jag på att smälla av... sen satt ju damen i studion och gick på om hur flygning i stort sett var samma sak som att göka. Det ska till danskar att kunna göra en sån koppling... pausfilmen med trampolinen före 21 var helt obegriplig, förmodligen finkultur för ett fåtal invigda. Filmerna om hur det började med bröderna Wright var mycket trevliga, bara museiguiderna och historikerna som pratade i filmen var ju sevärda.

Dessa gubbar vet vad de snackar om, till skillnad mot "experterna" på vissa andra flygforum för barn och förvuxna barn som tror de kan allt om detta ämne. Där gick de i taket för att herr Lindström råkade säga att Concorde inte var så effektiv och miljövänlig... så reagerar man när man bara ser utsidan på något och inte bryr sig om att studera på djupet. Dessutom tyckte man att det var för mycket gammalt och ointressant och för lite om tung linjetrafik, men ska man sammanfatta flygets 100 år på tre timmar så hinner man kanske inte med att dra skillnaderna mellan A340-211 och A340-313X i detalj...

Skönt att det finns seriösa forum som detta. För er som vill veta mer om Lars Lindström, legend i Flygsverige, så kan jag rekommendera hans hemsida http://www.lindstromspeaking.se. Både jag och Khalifa330 arbetar med honom då och då och kan intyga att det han berättade i programmet inte ens täcker upp en promille av allt han kan!

Mission Succés

Obizzz

det märktes ju att han var ivrig att berätta mer men tiden räckte inte riktigt till :)

trampolinfilmen :-OO
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Sonnenflieger

QuoteOriginally posted by Obizzz

det märktes ju att han var ivrig att berätta mer men tiden räckte inte riktigt till :)

trampolinfilmen :-OO

Ja, det finns en regel när man vill prata med den herrn och det är att alltid beräkna för tre gånger så lång tid som man tror att det kommer att ta! :p
Mission Succés

Mr Jim

Ikväll smäller det!! Sveriges flygvapen dokumentär OCH på Svt 2 21:20  Spionerna från Cambridge 1/4 :)

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com