Festival des Screenshots

Started by Sonnenflieger, December 05, 2003, 23:59:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonnenflieger

Hej hopp!

Jag roade mig med att ta några skärmskjut från tillägget till FS2002/2004, tillägget som är den enda orsaken till att jag har FS installerat - "727 Professional" av Captain Sim. Finns att köpa i de flesta välsorterade butikker som för Flight Sim-tillbehör... bilderna kommer från FS2004:


Med i boxen följer flera skin till diverse flygbolag, bl a min favorit Lufthansa. Här står "Mönchengladbach" vid bryggan i Köln.


Upp genom molntopparna i solnedgången...


...ser ut så här från cockpit...


...med FS2002 kom ju möjligheten att ha en verklighetstrogen virtuell cockpit, och det är denna man använder mest även om det finns en "gammaldags" normal panel också.


Lite tomt i cockpit, men denna fps-ätare tillåter inte modellerade människor, då skulle grafikkortet gå under!


Minns ni danska Sterling, som flög tiotusentals svenskar till solen med sina arbetshästar - världens tyngsta 727:or? Här återskapas Las Palmas-traden, en "Skybus" passerar just ut över franska kusten och in över Biscayabukten...


Det är ganska bra soleffekter i FS2004...


Fullastad med 190 svenssons som groggar för fullt ombord!


I det varma Mellanöstern var 727:an en mycket vanlig syn fram tills för bara några år sedan. Här är en av Royal Jordanians 727:or under markstopp i Beirut, bara 25 minuters flygtid från hemmabasen i Amman... mycket detaljer på den här modellen, nedfällbar aktertrappa och en hel del annat ögongodis!


727:ans "Fighting Face" är inte att leka med, även om den kanske inte är lika skräckinjagande som Su-27...

Boeing 727 är min favoritmaskin, den som gör att hjärtat klappar snabbare och blir alldeles varmt. Kan man känna så för ett flygplan? Javisst, precis som man kan känna så för en bil, ett lok eller en kvinna. Det är en fråga om skönhet... tyvärr har 727 blivit en sällsynt fågel i lågkonjunkturen, men fortfarande flyger ca 500 av 1832 tillverkade (1964-1984). Före den 11 september fanns ca 1000 kvar i luften.

Hoppas bilderna smakade, jag flyger inte "727 Professional" så mycket, jag har den mest för att titta på och låta fantasin göra resten...

Mission Succés


Weas

Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Sonnenflieger

Tackar för det, det blir mer om intresse finns! Om det gick att koppla ihop LOMAC och FS2004 så kunde man köra i formation och bli eskorterad... men det får förbli en fantasi...
Mission Succés


JStar

QuoteOriginally posted by Sonnenflieger
Minns ni danska Sterling, som flög tiotusentals svenskar till solen med sina arbetshästar - världens tyngsta 727:or?
Do I ever... en sådan tog mig (och mamma, pappa & mormor) till Athen 1979.

/J