Efterlyses: "Scavenger" mod

Started by JStar, October 20, 2003, 14:42:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JStar


Efter långt om länge har jag nu tagit mig igenom både Cold War Crisis och Red Hammer-kampanjerna. Nu har jag börjat på Resistance... och som bekant är det väldigt viktigt att hushålla med vapen där. Att köra micromanagement på varje AI för att få dem att springa och hämta vapen suger. Det jag undrar är alltså:

Finns det någon mod som göra att man kan säga till en eller flera AI "Samla ihop alla vapen från döingar i närheten och lägg i lastbilen/ammolådan/whatever"?

/J

Horizon

Mig veterligen måste man säga till dem att göra detta en och en. Suger fett. Vill också ha det du söker. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

JStar

QuoteOriginally posted by Horizon
            Mig veterligen måste man säga till dem att göra detta en och en. Suger fett. Vill också ha det du söker. :-/
Mm... suger fetmycket att ha 8 pers som står och stirrar på en när man kutar som en skållad hamster för att hinna fylla lastbilen innan tre stycken MBT med tillhörande trupptransport för att dela ut en bitch-slap man inte kommer att glömma den här sidan nyår...

Det vore också trevligt om man kunde säga: "Flytta allt från ammolådorna där till lastbilen" eller "Flytta allt i den där lastbilen till nästa bil".

/J

Horizon

Ah, du är på det där uppdraget... :-/

Kan meddela att jag hade samma problem där. Efter X antal försök fick man med sig rätt mycket prylar. Sedan han jag bara få med mig en eller ett par av mina gubbar innan ryssarnas förstärkningar dök upp och sköt vilt omkring sig. Granaterna visslade kring min lastbil när jag körde tillbaka uppför backen mot lägret. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

JStar

QuoteOriginally posted by Horizon

            Ah, du är på det där uppdraget... :-/

Kan meddela att jag hade samma problem där. Efter X antal försök fick man med sig rätt mycket prylar. Sedan han jag bara få med mig en eller ett par av mina gubbar innan ryssarnas förstärkningar dök upp och sköt vilt omkring sig. Granaterna visslade kring min lastbil när jag körde tillbaka uppför backen mot lägret. :)
Tja jag hade plockat med mig rätt mycket från förra uppdraget (det vid egna huset) så kom inte helt tomhänt därifrån. Och sade åt 3 gubbar att plocka upp RPG-eldrör samt sade åt alla att plocka upp AK74 och PK. Men vid mötesplatsen fick jag ju flytta över allt från egna lastbilen till den som plockade upp oss.

Nå ja, det gav oss en inte helt misslyckad start i alla fall. Vi hade en sjudjävla massa handgranater inför överfallet på konvojen. Och hela 7 st RPG-eldrör. Det räcker för att slå ut två pansarfordon samtidigt. Och med ett par satchel-charges som jag fick med mig kunde jag få den efterföljande T-72'an att hoppa jämfota 5 meter upp i luften. :)

/J