News:

No significant change

Main Menu

Bättre explosioner!

Started by KeyCat, July 10, 2003, 08:42:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

OFP har default ganska tama explosionseffekter när man tex blåser en stridsvagn i luften men nu finns en "Realistic explosion MOD 1.2" som gör att det ser betydligt bättre ut och går att tanka från OFPEC.

http://www.ofpec.com/

Ett tips är att installera den i ett separat MOD-bibliotek. Prova först demot utan modden och testa sen igen med. Ganska stor skillnad och själv gillade jag den som kallades "smoker_config.bin" bäst.

/Christer (a.k.a KeyCat)



>> It's all about teamwork! <<

Shar

Humm.... Tror inte det där är samma explosions mod som jag tankade.

Den skulle jag rekommenderat... Om det inte var för buggarna jag upptäckte under gårdagens spel;

1) Roligt message om att man har pulat i .bin filer när man joinar. Dvs folk tror man fuskar. :-OO

2) Tar du upp pistolen så fastnar du i marken. Animationerna spelas upp men du kan inte röra dig. Mindre bra.

3) Man KAN inte ge ifrån sig ammo via "gear" menyn på briefingen. (Så om ngn nu undrar vem som kastade dem där 2 shgr bakom oss under gårdagens spel, så vet ni) :p

"VEM fan är det som skräms?!" :D

Jag ursäktar.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


KeyCat

Japp, alla MOD's som använder modifierad/utökad CONFIG.BIN ger varningstext i MP. Undviker normalt dessa MOD's om de inte är mycket bra och var även lite skeptisk till denna men har installerat den i en separat MOD-bibliotek så den är enkel att bli av med och den höjer faktiskt atmosfären rejält eftersom alla bilar, jeepar, lastbilar, tanks etc. nu exploderar och ger ifrån sig kraftig rök, gäller även tunnor och bensinstationer och funkar med alla uppdrag utan att du behöver ändra något.

Har inte upplevt de andra problemen du nämner med denna...

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Efter att ha fått mina 10-tummar-mitt-i-näven istyr så kan jag bara instämma. smoker_config ger väldigt "mysiga" explosioner, en betydlig förbättring över orginalen. :)

KeyCat

Kan också tillägga att Jotte och jag testade dem i multiplayer igår och kunde inte märka något negativt eller något av det du nämner Shar... För min egen del är denna en "keeper", verkar även som om sekundära explosioner är implementerat :p

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<