News:

No significant change

Main Menu

Server

Started by Dubble0zero, April 29, 2003, 16:18:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Nu har jag fått min gamla dator fixad från ett fel med minnet...
Detta betyder att vi nu kan använda den som server om vi vill, problemet är att jag inte kan få ut severn på internet...
Det fungerar bra att använda den här hemma i nätverket... men när man ska få ut den till andra så blir det bekymmer...
Jag har en router, jag har öppnat de portar jag ska i den (tror jag), men det fungerer i alla fall inte... så om någon vet hur man ska göra så skulle det vara bra med en liten beskrivning... ;)
...000... =)

KeyCat

Som jag nämnde på TS så skall du öppna port 2302-2303 (UDP) och peka till det IP# som servern har. Om servern för övrigt är rätt konfigurerad så skall det funka...

Gör sedan ett shortcut till EXE-filen och ange den config fil som du använder, tex...

FlashpointServer.exe -config=server.cfg

Finns en del saker att tweaka både i flashpoin.cfg och server.cfg som gör att det går bättre/sämre. Läs mer om dem i dokumentet DS-Admin.rtf som finns i ZIP-filen med den dedikerade servern.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Ok... hur anger jag en config fil...
...000... =)

KeyCat

Se ovan ;)

D.v.s lägg till "-config=server.cfg" i en genväg till EXE-filen, där "server.cfg" är namnet på den config fil du vill använda.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

ööö... nu är jag helt borta... jag förstår exakt knappt ingenting... :-/

Hur lägger man till saker till genvägar... (Jag har alldrig hållit på med sånt här förut)
...000... =)

KeyCat

Högerklicka på en genväg och välj egenskaper så får du fram två flikar där du kan lägga till parametrar till EXE-filen. Kolla efter fältet "målfil" (tror det heter så på Svenska) på den engelska versionen jag kör kallar de det "target".

Fortsätt bara fråga om något är oklart!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Såja... jag kom på hur man gjorde en CFG fil också... nu kan jag ställa in en massa saker...
Lite synd bara att servern inte kommer ut på nätet...:-OO
...000... =)

KeyCat

Har du dubbelkollat så att port 2302 och 2303 pekar på det IP# som servern har????

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<