News:

No significant change

Main Menu

Grattis Norge?

Started by griffin, January 28, 2003, 14:28:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by Horizon

Felet med USA finns att läsa på väggen bakom George "Dubayu" Bush när han håller talet "State of the union".

"Dubya" skulle det visst vara ... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Mikke...

Nej, Sveriges agerande genom tiderna är ämne för ett eget forum bara det... utan att säga nåt.

Och ja, just det jag ville röra vid (jag tog det inte så personligt som det kanske verkade förresten) var att man bör vara skeptisk till vad politiker säger, speciellt när det påverkar så många människors liv. Och dessvärre verkar herr B säga ganska mycket  knasigheter, rätt eller fel. Det tycker jag är värt att driva med, bland mycket.

:)

Jens
snappahead

granQ

jag kan väl ta och klassa mig som USA "fientlig". Nu hatar jag inte amerikanare och vägra ta amerikanska produkter utan det är två saker jag stör mig på.

1) deras livsstill
2) deras "politik"

så enkelt är det. Jag skiter i om folk har en sne världsuppfattning och bo i stängsel områden och tro att folk som är svarta är bara för det en fara för dom. Visst synd om dom som hamnar i dåligt läge. Men ändå deras problem. Mitt "hat" som kanske är start ord men hat med litet H kanske blir bra, ligger i deras totalt bristande respekt för andra länder. Om det gäller miljö/ekonomiska samarbeten eller i krig, eller snarare anledningen till krig. Självfallet får man ha förståelse för att folk vill inte kriga i länder som man inte tjänar något annat än gott sarmvete. Men när man gör saker som går emot folkrätt med mera.. nähh usch, värsta är att jag tycker sverige mer och mer tar in dom delar från USA som inte jag gillar
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)