Någon som förstår sig på att göra skins?

Started by Jompalainen, December 20, 2002, 00:32:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jompalainen

Hej!

Jag har ett skin som jag skulle vilja förfärdiga med ett personligt emblem och nummer. Hur sjutton gör jag för att greja det med photo shop? Måste man gå in i något speciellt lager där man kan skriva text eller?? När jag tar bmp:n med skinnet och öppnar i photo shop blir hela bilden rödfärgad när jag skall gå in och skriva med textfunktionen. Någon som vet hur katten man gör??

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Mikke_EAF331

För att skinnet ska funka i IL så ska det inte finnas några lager, utan hela bilden ska vara ett och samma (tror förresten inte bmp stödjer lager).
Vad gäller PhotoShop så har jag inga tips annat än att du testar själv (använder själv PaintShopPro).
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Obizzz

Om du inte nödvändigtvis måste göra det själv kan jag fixa det åt dig :)

säg till här om du vill annars kanske jag kan förklara men det är jobbigare än att bara göra det åt dig :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

granQ

måste sparas med 8-bit "depth".. för att få det få du inte ha RGB utan indexerad färgplatt eller vad det kan heta på svenska..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Jompalainen

QuoteOriginally posted by Obizzz

Om du inte nödvändigtvis måste göra det själv kan jag fixa det åt dig :)

säg till här om du vill annars kanske jag kan förklara men det är jobbigare än att bara göra det åt dig :)

Det allra bästa vore ju förstås att kunna det själv, jag får väl ta och gå någon photoshopkvällskurs  framöver. :p  

Har du tid och lust att hjälpa mig är jag mycket tacksam Obizzz :)

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Obizzz

du råkar inte ha ICQ? isfall skulle ju jag kunna guida dig när du håller på :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jompalainen

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34