News:

No significant change

Main Menu

Dela på Ia Trang

Started by KeyCat, December 19, 2002, 17:43:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Verkar få grusa tanken med att ha hela ön aktiv, åtminstone med dagens hårdvara. Med 100+ AI grupper (som teoretiskt kan bli upp till 12 soldater/fordon i varje) och sedan även ha utrymme för specifika objectives och kanske förbättrad AI börjar resultatet bli låga FPS för den som hostar uppdraget. Plan B blir att istället dela ön i 3 ungefär lika stora sektorer och "populera" dessa i tre olika versioner och på så sätt få CPU kraft över till hyfsad FPS även för host samt objectives/AI/etc.

Då kommer frågan... Hur dela Ia Trang Valley på bästa/roligaste sätt? Utgångsläget är att de två baserna i öst är våra (markerade med blå cirklar). Har en del förslag själva men skulle vara roligt att höra era åsikter...

Spara gärna bilden och rita in gränserna i grova mått. Eventuella förklaringar på "varför" är också intressanta...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Nu är det så att jag inte riktigt har förstått hur man får in bilder här, så jag får beskriva...

De ställen jag skulle vilja ha mer fiender på är på den lilla ö som bildas mellan floderna i nord väst... Det kan ju vara deras huvudbas... Sen så kan man också ha lite mer Fiender på bergsområdet i Sydvästra delen av ön, sen så kan man ha nåt ställe i princip vart som hellst där man har lite mer fiender... då får man lite mer varierad terräng... Sen om man ska dela upp det i olika versioner... ja, det kanske man borde... men som utgångspunkt tycker jag att det skulle vara bra att ha med all olik terräng så att man kan göra fler varierade uppdrag...

De ställen som jag kan se som strategiska utposter är i princip ö delen runt floderna och i bergen. Sen är ju djungeln rätt så bra skydd, så det är ju inte helt fel att ha baser där heller... men speciellt runt floderna tycker jag att det borde vara baser, det är faktiskt lättare att försvara ett antal övergångar än att försvara ett helt område utan naturlig gräns... och bergen har jag inte gått runt i nån gång, med jag är säker på att det går att utnyttja dem på nått sätt...;)
...000... =)

SledgeHammer

KeyCat, spana in lite kartor mm på http://www.lzxray.com så kanske du får en idé eller två.

Och om du orkar offra en skiva så får du gärna peta ihop en "must-have" skiva med addons/whatever och skicka till mig. Inhandlade GOTY Edition igår men är inte direkt sugen på att dra ner allt över ISDN... =)
Mvh  - Stefan -

Jotte

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

KeyCat

Skall kolla in länken och se vad den kan ge. Tack för tipset...

Vad det gäller addons så hade jag inte kunnat hjälpa dig med en CD för tillfället eftersom jag saknar en fungerande brännare... Kanske någon annan har möjlighet att hjälpa? Vad det gäller patchar så kör vi fn 1.90 men den pacthen är inte så stor... du behöver bara hämta hem den.

Misstänker du redan känner till GetRight eller liknande, mitt förslag är att köra det och tanka hem lite varje dag i bakgrunden när du ändå surfar eller gör annat på Internet. Kan ju ta ett tag men på så sätt kan du få hem allt utan några extra kostnader  ;)

DZ: Delar dina åsikter till mångt och mycket vad det gäller delningen. Har nu Tour of Duty NW och har gjort om mycket från scratch så att jag vet att alla grupper etc. har korrekta namn så att skripten funkar. Har nu också en första version av "förbättrad AI" som (ibland) jagar dig som en hund om du röjer dig. Har även fixat så att endast den som bär radion kan använda den (blir man av med den kan man stjäla en från fi :p) samt lite boby traps + en del annat nytt :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Det där låte trevligt... Det där med radion verkar bra...

Jagar mig som en hund... då får du väl se till så att man kan klättra upp i ett träd... =)

...000... =)