Hittat precis vad jag önskat!

Started by KeyCat, December 14, 2002, 14:18:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Har precis hittat ett (vad som verkar) ett kanon script som kommer att göra kommande co-op uppdrag fyllda av fasa och skräck för fiende. Nedan ett utdrag ur textfilen...

"i wanted to improve the ai. they should act like they all stay in radio-contact with their hq. so if one member of the team will be killed, all others will be alerted. not like the dummy-ai in  'delta force'. i wanted to build the supposition for the possibility of a support action at the conflict point. all this, you can make with triggers or waypoints, but my method is totally flexible."

Har testat det själv i SP och det är grymt men frågan är om det även fungerar i MP? Någon som finns tillgänlig idag/ikväll för en snabbtest (obs inget mission bara en funktionstest). Om det inte fungerar i MP är det inget jag tänker lägga tid på men om det fungerar så skulle jag vilja ha in det i "NOSIG Nampack 2.0 Template" som jag filar på...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Jotte och jag testar just nu i MP... återkommer med resultat. Håll tummarna...

/Christer (a.k.a KeyCat)

Jotte

KeyCat

Jag skulle vilja påstå att resultatet var mycket lovande eftersom det funka även i MP!

Jag kände mig jagad som en hund när vi testade Jotte. Med det här scriptet så är det mycket oklokt att ranta runt som en skogsmulle och röja sig för fi. Gör man det så får man räkna med att AI'n jagar en kors och tvärs ön med en besatthet som heter duga.

Nu återstår bara att se om jag kan lära mig så pass mycket om script så att jag kan kombinera det med det andra jag gjort hitintills. Lovar inget men skall göra vad jag kan ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)