News:

No significant change

Main Menu

Halvtaskig nybörjare

Started by Mupp, December 12, 2002, 21:30:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mupp

Goddag!

Hittade en länk hit på SimHQ i nåt forum, förträngt vilket.

Jag har några frågor om nån har tid. Läget är som så att jag har åter snöat in lite på flygandet, efter ett par års skrapande på ytan. Efter att ha flugit i backen alldeles för många gånger i EECH, bet jag i det sura äpplet och skrev ut manualen till SP3. Tänkte göra ett seriöst försök, eftersom den simulatorn verkar ha mest livskraft.

Har haft F4 sedan det kom ut i Sverige, men jag har mest flugit runt nära backen, tränat tankningar och landat. När dom skjuter på mig dör jag oftast. Första frågan lyder: hur höga krav ställer ni på en nybörjare? Tänkte läsa manualerna, försöka klara mig igenom TE'erna, och köra igång nån campaign för att komma in i matchen lite. Sen vore det ju schysst om nån kunde visa mig lite saker, förklara ett och annat osv.

Andra frågan är mer teknisk, vad är det som skiljer NOSIG's SP3 från den vanliga? Ska jag plocka bort allt och installera om, eller är det nåt jag kan ändra?

Hade en tredje, men den försvann, får lägga till den imorrn om jag kommer på't. Måste knoppa, börjar tidigt...

Tack och gonatt.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

Thank you very Mats!

Jag har nog haft alla "seriösare" simulatorer sen Flanker 1, och några stycken före dess också. Grejen är väl snarast den att jag aldrig haft dator att köra dom (förutom Flanker), eftersom jag köpt alla samma vecka dom kom ut. Och nu på senare år har jag aldrig haft tid/karaktär nog att lära mig. När man drar igång nån blir det mest av att flyga mellan kullar och sånt (är lite såld på NOE-flygning).

Men, men, det känns som om det kan bli nåt denna gång. Får välan ta bort F4 och installera om då, laddade hem igår. Råkar sitta på en ganska bra bredbandsuppkoppling, så det var ingen fara.

I väntan på att min förmåga växer till sig får jag väl smyga runt här ett tag, schysst med en svensk liten gruppering, räknar detta som ett fynd.

Tack och bock!