News:

No significant change

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - simulacra

#1
Falcon 4.0 / Replying to Topic 'Attention Zebra!'
February 08, 2007, 18:13:59
Vad är förbättrat gentemot den förra versionen av OF?
Just nu är jag rätt imponerad av RV...
#2
Falcon 4.0 / Replying to Topic 'AIM-120 användning'
February 04, 2007, 15:54:16
Sorry för semi-necroposting. ;)

Så då är jag inte SÅ dålig alltså :)
Har nyss dargit in red viper och njuter i fulla drag av vissa av förbättringarna, 6DOF är underbart, men en av de småsaker som jag gillar bäst är hur planet "skakar till" när man släpper ordnance.

Ska nog börja träna lite på BVR-fight ikväll eller i veckan nu när jag blev ledig...

Tack Slammer et al. för de goda råden, får se om jag kan omvända dem i praktik bara, ska nog däremot satsa på att göra egna små TE's där jag kan kontrollera premisserna lite och sakta arbeta mig uppåt mot mer kompetenta fiender...
#3
Falcon 4.0 / Replying to Topic 'AIM-120 användning'
February 19, 2006, 11:23:37
Ok, men det känns som om jag missat lite falconslur, vad är är notch, beam och gimbal i radarsammanhang?

Nu har iaf fccn kommit och blivit inslängd i jojjen så nu ska jag bara försöka få in jagstangs profil så  man off...
#4
Falcon 4.0 / Replying to Topic 'AIM-120 användning'
February 13, 2006, 20:42:04
Nej, det finns fler fiender längre bort, och problemet jag har är att skjuta så att missilerna träffar, jag vågar helt enkelt inte bugga den första, skjuta, sen bugga den andra och skjuta eftersom om ngn av missilerna missar så sitter jag och försöker skjuta ner 29orna längre bort medans 25orna har fritt skott...
#5
Falcon 4.0 / Replying to Topic 'AIM-120 användning'
February 11, 2006, 03:05:41
Nä, nu känner jag för att lägga ner falcon helt och hållet, nu är resultaten så varierande att det inte är kul längre, problemet är ju att man i "träningsuppdagen" sätts i en riktig stridssituation, jag får 4 slammers mot 8 fiender, grattis lixom.

Så här gör jag, jag dyker upp i planet i luften i "AIM-120" uppdraget, drar på motorn eftersom den är satt på idle som default, tiltar upp radarn till center eftersom den tittar ner by default, får upp 4 tagets på radarn varav de närmsta 2 är mig25or.

Jag buggar leaden för 25orna eftersom wingman:en ofta sticker när hans lead blir nedskjuten, OFTAST så får jag ner honom, men inte alltid.
Trycker på "M" för mrm-mode, väntar på att jag ska ligga in rmax och rmin, oftast brukar ett bra läge dyka upp runt 15-14 nm kvar till målet, vi säger att jag tar ut som som best case scenario, notera att det är BEST case scenario, så aim-120s kan alltså undvikas av ryska flygplan från 60talet, grattis till en god utveckling hughes.

Nåväl, en mig 25a nere och den andra sticker, bra då kan jag rikta uppmärksamheten mot de 2 mig29or som finns runt en 30 nm bort, jag ser den klart och tydligt, men det gör inte radarn, väntar lite till, fortf inga kontakter, ARGH! går över till acm bore eftersom man hört att det ska funka, icke, han har redan försvunnit under mig och med inget annat kvar än ett par slammers så är man död, speciellt eftersom planet tappar fart så fort man rör sig.

Nu kör jag bms2 och grejer men ÄNDÅ så är resultaten inkonsekventa, jag fattar inte hur det är tänkt att det ska funka!
STT vill jag inte använda eftersom himlen är alldeles för ovänlig för att man ska våga göra sånt.
Hur är det tänkt att man ska köra kampanjen om man blir nedskjuten av minsta lilla rote mig25or?

Just nu har jag inte cougarn igång eftersom jag väntar på min FCC, men jag ser inte riktigt hur stor skillnaden blir eftersom jag inte vet vad jag vill göra med alla grejer som en hotas ger mig tillgång till, visst en tms är väl bra, men exakt på vilket sätt ger det mig bättre resultat? problemet jag har är inte att jag har dålig tillgång till radarn, utan att radarn beter sig puckat och inkonsekvent...
#6
hmm, vet inte om jag kan köra in bms nu eftersom jag har dragit in bazt srtm terrain över korea ovanpå min sp4.2 install.

Men jag har iaf dragit in en "real hotas" setup i min cougar där jag har designate på hatten under wpn release men eftersom jag fort kör tutorialuppdragen så kan jag inte tänka mig att målen jammar mig.
Som det känns nu så verkar det som om låsningen fungerar lite hipp som happ, jag har inte provat att skjuta en amraam när målen bara är buggade, men hur avgör missilen vilket mål den träffar? ibland buggas ju flera mål på en gång...
#7
Falcon 4.0 / AIM-120 användning
June 16, 2005, 15:56:45
Tjena tjo, allihop! jag drog in falcon 4 med sp4.2 för nån vecka sen eftersom det började suga i flygsimtarmen.
MSFS2004 var ju kul en stund med trackir och vectorexp. men snart tröttnade jag.

Nu är det som så att jag har lite problem med hur man använder radarn i kombo med amraam's, jag gör så att jag kör tws och försöker designatea mål, ibland buggas de och markeras som en triangel, ibland händer inget alls.
Att verkligen låsa missilen på målet verkar omöjligt, ibland händer det, ibland händer det inte, bore vs slave verkar inte göra ngn skillnad.

Kan då ngn snäll själ här beskriva för mig hur systemen funkar och vad jag gör för fel?
Vilka parametrar måste vara uppfyllda för att en amraam ska låsa på ett mål?
Avståndet verkar inte göra ngn skillnad då jag ibland kan låsa på 15 nm men inte på 2 nm.
Det blir snabbt tråkigt att inte komma ngnstans nu när jag äntligen börjar få tålamodet att köra F4 på högsta realism.:-/
#8
Jag heter Christopher Levin, och anslöt mig till detta forum för, uuhm, 2 timmar sen, typ.
Jag är 24 år gammal och är född och uppväxt i stockholm.
Jag gjorde lumpen på S1 i Enköping, skulle gjort det som närskydd, men tack vare försvarhärket så blev jag stabsnisse istället.

Mitt flygintresse har hängt med mig sedan barnsben, men jag har på senare tid tyvärr insett att mitt synfel kan komma att bli ett oöverstigligt hinder för en framtida flygkarriär =(

så att nu satsar jag på mitt andra intresseområde, musik, jag pluggar för tillfället till ljudtekniker hos SAE i solna, och hoppas att få åtminstone flyga kommersiellt mellan jobb.
:)