News:

No significant change

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - baccis

#1
OK, tackar så länge.
Får hava tålamod,.:-Z
#2
Undrar vad som rekommenderas om
man snabbt vill komma igång och
köra Viggen på sim?
MS FS 2004?
Hämta "hem" planet någonstans?
Finns det svenska landskap att härja i?

Mottar gärna tips om det går att köra
Hkp4/Vertol som nämnt ovan.

Har sett som hastigast på nätet att någon
fått igång 37:an i svenska omgivningar.
Man blev lite småsugen, så tips är
välkomna.
#3
QuoteOriginally posted by BEQ


            Amerikanerna har haft rätt stora problem med fältmässigheten hos sin Apache. Under första Gulfkriget (egentligen borde det ju faktiskt heta Golfkriget) hade man problem med att säkringarna till akan gick om man sköt den i i ett alltför stort tvärsläge (>45 gr?) liksom att tillgängligheten var under 50%, medan AH-1 låg betydligt högre.

Problemen med tillgängligheten var likadana under andra Gulfkriget och Afghanistan. AH-1 hade betydligt högre tillgänglighet. I Afghanistan var det dessutom många områden som var så högt belägna att det inte lämpade sig att operera med AH-64, men AH-1 klarade sig ändå. Dessutom fick man lösa en del understödsuppdrag med CH-47 och CH-53 (kan självklart ha varit MH-47 och MH-53). UH-60 hade också svårt med höjden.

Jag har kamrater nere i LA01 och de är helt lyriska över helikopteroperationerna med Mi-17 och Mi-26 understödda av Mi-24. Projection of force....
Efter murens fall blev det ju populärt med samövningar mellan
öst/väst.
Ryssarna blev något förvånade när jänkarna varje morgon ställde upp
förbandet på en lång rad vid plattan.
Sedan började dom promenera sakta framåt för att leta efter ev. FOD..
Där såg dom en fördel med högt placerade luftintag..
#4
QuoteOriginally posted by granQ


            usch vad ni snackar för skit om mi24.. ;)

Iallafall, kollade sidan och nog fanns mi24 där (vore konstigt annars) men tyvärr så var det på hind E, är det någon som har vettig förklaring varför dom tog bort den 12,7 mm torn monterade kanonen och satte på 2 st 30 mm kanonerna som är fasta på höger sida?
Kan rekommendera boken "Mil Mi-24 Hind Attack Helicopter" av Yefim Gordon.
Snarare en hel bibel över Hinden.
Den har även förekommit som polis-hkp, nu snackar vi respekt..  :D
Nästan läge att starta upp gamle Win 95:an.
Jäklar vad man fick veva med spaken när man mötte en
annan 24:a..
Apachen var enkel match, bara att flyga mot och avlossa alla
ATGM man hade..:)

Boken finns beställa på: http://www.stenvalls.com/shop/
lovar att ni inte har några julklappsbekymmer efter ett besök..
Tvärtom, man blir närapå ruinerad av alla VHS-beställningar. :-OO
#5
"Om du bedömer att du inte kommer
att klara av att landa hkp med livet
i behåll, gör följande:
Sätt dig på styrspaken."

Någon som undrade försiktigt:
"Vad har man för hjälp av det??"

Svaret:
"Ingen, men Haverikommisionen
kommer att få ett h-e att utreda
hur styrspaken hamnat i ditt arsle..!"

(Den förekommer säkert i andra
varianter också  :p )
#6
Helikoptrar für alles / Länktips
April 09, 2004, 22:02:43
#7
QuoteOriginally posted by ft


            Elitserien IRL? Hmm?
Helt fantastiskt!
Dom spelade hockey som i riktiga livet
i Scandinavium.
Lite dålig spelkontroll dock, men man kunde
påverka spelare och domare om många
ställde sig upp och skrek samtidigt.. :D
Lite segt med omladdning av spelet.
Tar ett halvår ca. innan man kan spela igen.  :-Z
#8
QuoteOriginally posted by ft


            Idealspaken för heliflopprar är en ganska sladdrig sak utan FFB. Många knappar? Hmm... gamla PFCS är ju modellerad efter en spak som bland annat satt i helikoptrar, Hueyn m fl om jag inte minns fel. Fyra knappar. Sedan är det oftast en panel på stigspaken med en massa guck... så iofs, massa knappar är nog ganska rätt tänkt.

Gamla Apache och Hind från DI rockade! Oj, vad de kördes. Och sedan LB och LB2. Härlig känsla! Oslagbart när man låg ett par stycken i bakhåll, se natten lysas upp då Hellfirerobotarna regnade ner. PFZs och alltihopa, ojojoj! Läckert!

Just nu kör jag Vietnam Medevac till döds. Hovra i sidvind, urrrrrk! Men rolig, snacka om känsla!

Säg till hur det går med schaktmaskinerna! ;)

Mvh,
/ft
Har varit off ett tag.
Följt Elitserien "IRL".. bl.a.
Har fått igång Dell:en med MS Sidewinder P2, S&R4 (fyndade hos
Webhallen för 120,- Ã,´Nam Medevac medföljde i priset  :)
Provade att installera Hind, men den var inte kompatibel längre.
Får spara gamla burken med pedaler och spak.
Testade även LB2, gick igång med lite konstiga beteenden.
"Kiowa"-träningen funkar inte, fel på någon "cockpit-fil"..

SAR4 var något känsligare att handha än Hind,
vilken man nästan kunde göra hangarfartygslandningar med :>

Schaktmaskinerna var lite för "basic"..
Lämplig ålder är under 7 år, sedan blir det
lite för enkelt.. :>
Grävningen t.ex; vrid övervagnen och sköt
skopan med enknappstryckning.. :-OO
Kanske lämpligt för lör. kvällar när man
"föryngras"...

http://www.computoz.net
Tips om en annan sim som är under beställning.
"King Of The Road", bli en långtradarchaufför..
140 SEK inkl. frakt.