Du har samma eldkraft i F4:an, g2_an stiger dock mycket bättre men kurvar sämre. Dock kurvar den bättre än de här värstingkärrorna G6AS, G10 och K4, men har ju svagare ksp samt sämre stigförmåga. Det ultimata vore att få G2 med 13mm ksp. Hur du än vänder på det kan du inte vinna en kurvstrid med G2 mot de ryska kärrorna, men det är mer möjligt med F4 och definitivt med F2. Så du har att förlita dig på b&z eller energy, och där är de sena 109:orna ändå vassare.
Mk108 kanonen var egentligen en väldigt lätt konstruktion, jag undrar hur mycket skillnad det gör. Det är synd man inte kan välja 20mm i de sena 109 i alla fall, som i verkligheten. Och även kunna få mk103 i K4.
Mk108 kanonen var egentligen en väldigt lätt konstruktion, jag undrar hur mycket skillnad det gör. Det är synd man inte kan välja 20mm i de sena 109 i alla fall, som i verkligheten. Och även kunna få mk103 i K4.
QuoteOriginally posted by bALoO
Personligen gillar jag 109-G2 bäst då den enligt mig har en bra mix av eldkraft och motorstyrka. Visserligen är det trevligt att kunna trycka i en Mk 108 i nosen men jag tycker nog att den förlust i flygegenskaper som detta medför är större än vinsten av att ha en 30 mm kanon istället för en 20 mm.