TD, tack för infon om IRST! Kom på lite frågor om den avancerade flygmodellen som ni tangerade här.
Undrar hur du upplever den jämfört med den befintliga? Kan du säga att den märks hela tiden eller bara i vissa lägen mer "utanför envelopen"?
För vilka plan finns den avanc. fm i din alfa version?
Du skrev nåt förut att ifall man ville hårddra det så var allt "scriptat" i nuvarande. Det tolkar jag som att flygmodellen även innanför envelopen är uppdelad i många små script beroende på situation som ändå ger en naturtrogen flygupplevelse/beteende. Men då handlar det alltså inte om en modell som reagerar på verkliga beräkningar av ständigt föränderliga lyftkrafter, drag, viktändringar, alfa, G-krafter, fart, motorpådrag, lufttäthet/lufttryck mm. Som tidigare sagts en mer tung och cpu krävande väg, men samtidigt en modell som verkligen simulerar flygning som en reaktion på nämnda "naturkrafter". Det är väl egentligen först där man kan tala om "simulering" om man nu vill hårddra det än en gång. Är jag helt ute och cyklar eller? Vore ju otroligt intressant om flygfaserna utanför envelopen baserades på den här typen av beräkningar. Är det verkligen vad som händer i den avancerade eller handlar det igen om fler och mer avancerade "script"? Klargör gärna:).
Det låter som ett rätt så mäktigt jobb att programmera en sån här simulering - om det nu är vad proffssimsulatorerna verkligen gör? Hur fixade de nåt sånt i A10 Cuba?
Undrar hur du upplever den jämfört med den befintliga? Kan du säga att den märks hela tiden eller bara i vissa lägen mer "utanför envelopen"?
För vilka plan finns den avanc. fm i din alfa version?
Du skrev nåt förut att ifall man ville hårddra det så var allt "scriptat" i nuvarande. Det tolkar jag som att flygmodellen även innanför envelopen är uppdelad i många små script beroende på situation som ändå ger en naturtrogen flygupplevelse/beteende. Men då handlar det alltså inte om en modell som reagerar på verkliga beräkningar av ständigt föränderliga lyftkrafter, drag, viktändringar, alfa, G-krafter, fart, motorpådrag, lufttäthet/lufttryck mm. Som tidigare sagts en mer tung och cpu krävande väg, men samtidigt en modell som verkligen simulerar flygning som en reaktion på nämnda "naturkrafter". Det är väl egentligen först där man kan tala om "simulering" om man nu vill hårddra det än en gång. Är jag helt ute och cyklar eller? Vore ju otroligt intressant om flygfaserna utanför envelopen baserades på den här typen av beräkningar. Är det verkligen vad som händer i den avancerade eller handlar det igen om fler och mer avancerade "script"? Klargör gärna:).
Det låter som ett rätt så mäktigt jobb att programmera en sån här simulering - om det nu är vad proffssimsulatorerna verkligen gör? Hur fixade de nåt sånt i A10 Cuba?