News:

No significant change

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - KeyCat

#321
Operation Flashpoint / ARMA / Lost Island
September 02, 2003, 22:22:48
BAS gänget jobbar på en ny och vad som verkar vara en mycket lovande ö!



/Christer (a.k.a KeyCat)

#322
Operation Flashpoint / ARMA / Kommando(rads) tips
August 31, 2003, 20:55:03
Nu när ctrl fått upp sin dedikerade OFP server kan följande parametrar vara användbara...

Quote-connect=81.170.162.200 -password=hejsna

Lägg till dem efter EXE-filen i en shortcut och nästa gång du klickar på den så vips är du inloggad på servern. Mycket smidigt... :)

/Christer (a.k.a KeyCat)


#323
Hittade denna tråd på det officiella forumet som kan vara värd att läsa om du (trots användande av legal OFP licens) ibland tappar anslutningen i MP...

Verkar dock vara ett fåtal som har detta problem men det är nog så irriterande om/när det inträffar mitt i striden hetta :-/

Connection lost...

/Christer (a.k.a KeyCat)

PS: Första steget bör dock vara att kolla kvaliten på sin Internet anslutning, för mycket  packetloss är nog en av de största orsakerna till lag/nedkopplingar/etc. Testas mycket enkelt med ping.

#325
Har nu en ny version av Group Link II scriptet där AI'n fått bättre "hörsel" så nu reagerar de på våran skottlossning även om de inte blir direkt beskjutna och om de befinner sig inom en ~600 m radie (olika vapen hörs olika långt ). De slänger sig på marken och spanar åt det håll skotten avlossades ifrån med kikare (om ledaren har en sådan). AI'n kan också börja röra sig mot ljudet :p

Denna version blir inte "publik" förrän vi hunnit testa det grundligt i multiplayer men om någon av er andra NOSIG'ar är intresserad att uppdatera något uppdrag med det nya scriptet så hojta på ICQ när ni ser mig.

/Christer (a.k.a KeyCat)

PS: Förutsätter att det stannar inom NOSIG.

#326
Aktiviteter / LAN / GBG TS1 server nere
August 22, 2003, 20:51:49
FYI - I går kväll dök TS1 servern. Någon av GBG gänget som är vakna?

/Christer (a.k.a KeyCat)


#327
Mer info och länkar finns här

PS: Föreslår att så länge patchen är i beta så stannar vi "officiellt" kvar på 1.91.

/Christer (a.k.a KeyCat)

#328
IL-2 / CoD / BoS / Ny version av FB Daemon
August 21, 2003, 15:19:40
Funkar med 1.1b :)

http://www.greatergreen.com/il2/bbz/files/FBDaemon_(v1.4z4).zip

/Christer (a.k.a KeyCat)

#329
Innan sommaren var torsdagar klockan 19.00 vigda för OFP co-op men innan vi kör igång på nytt i höst kanske det är läge att "omförhandla" dag och tid? Tänkte mest på att det finns en del nya som skaffat OFP:R och kanske vill vara med....

Så nu har ni chansen att påverka vilken veckodag det blir denna säsong genom att skriva vilken/vilka dagar som passa er bäst. För min egen del spelar val av dag mindre roll...

/Christer (a.k.a KeyCat)

#330
Operation Flashpoint / ARMA / Group Link II 1.21
August 18, 2003, 18:16:57
Precis uppdaterat mitt Group Link II script och nytt i denna är att det nu även funkar med west (standard) fordon.

Group Link II 1.21

Skall vara helt bakåtkompatibelt, bara radera de gamla SQS-filerna och lägg dit de nya ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

#331
IL-2 / CoD / BoS / Länk till patch 1.1b
August 13, 2003, 23:12:11
#332
Operation Flashpoint / ARMA / Wrrooooom
July 31, 2003, 16:53:21
Sebastian Müller har släppt en läcker Dune Buggy...



Finns att hämta här...

ftp://www.gamezone.cz/ofpd/unofaddons2/Buggy_OFPAddon.zip

/Christer (a.k.a KeyCat)

#333
Operation Flashpoint / ARMA / Givande dag...
July 28, 2003, 21:48:57
Inte OFP men relaterat... Ville bara dela med mig av en mycket givande lördag på skjutfältet tillsammans med ctrl, deBug och Renegade + några till...

Första gången jag provar en MP5:a...



De vapen som provsköts under dagen.



Här är en läcker bild på ctrl som fick in en "bullseye" med MP5:an på ca 15 m stående! deBug gjorde senare om samma bravad...



Dagen avslutades med en härlig flygtur över Stockholm med ctrl vid spakarna. Vill passa på att tacka ctrl för att vi fick möjlighet att se storstan från ovan och det var mycket trevligt att träffas!

/Christer (a.k.a KeyCat)

#334
Om ni vill slippa idiot BANNERS! Hade själv en äldre version och blev tvångsuppgraderad till den senaste som hade enormt jobbiga banners etc.

Löste dock problemet genom att snoka upp ICQ Lite Build 1150 som funkar och det utan enormt störiga banners!

/Christer (a.k.a KeyCat)

#335
Operation Flashpoint / ARMA / Oxygen tutorials
July 23, 2003, 14:16:49
För er som är intresserade av 3D modellering så har BRSSEBz (hur f-n uttalar man det namnet :p) en hel hög tutorials på hans site...

http://ofp.gamezone.cz/_hosted/brsseb/tutorials.htm

/Christer (a.k.a KeyCat)

#336
Hittade denna site med en bra sammanställning av många av de bästa addonen till OFP...

http://www.boa.nightmail.ru/

/Christer (a.k.a KeyCat)

#337
DCS / Flaming cliffs / Preview @ SimHQ
July 15, 2003, 10:52:54
Ännu en preview och denna gång på engelska :p

http://www.simhq.com/_air/air_070a.html

/Christer (a.k.a KeyCat)

#338
DCS / Flaming cliffs / Preview @ Check-Six
July 12, 2003, 08:05:57
Check-Six har en ny preview! Tyvärr på franska men tursamt nog är ju bildspråket universiellt och det är otroligt snygga bilder (vissa från tidiga builds andra från den senaste).

Preview:

http://www.checksix-fr.com/articles/article.php?show=180

Screen shot galleri:

http://loacs.free.fr/screen-c6-lomac-prev/page_01.htm

Någon som kan franska och har lust att översätta kontentan? Att LOMAC kommer att ha banbrytande grafik är ju redan klart men det de flesta här undrar är om LOMAC håller måttet i realism, avionik, multiplayer, kampanj etc...

Spana in denna, explosionen ser näst intill fotorealistisk ut och det ser ut som de implementerat ett riktigt partikel system för dem, sweeeeet :D



/Christer (a.k.a KeyCat)

#339
Även om 1.91 officiellt var den sista patchen för Flashpoint så jobbar BIS nu på 1.92 för att åtgärda några kvarstående buggar! En beta skall finnas tillgänglig i slutet av denna månad för den som vill vara med och testa.

Måste säga att under de 20 år jag lirat simulatorer så är de företag som supportar sin produkt på liknande sätt enormt sällsynta och jag har all respekt för BIS!

/Christer (a.k.a KeyCat)

#340
OFP har default ganska tama explosionseffekter när man tex blåser en stridsvagn i luften men nu finns en "Realistic explosion MOD 1.2" som gör att det ser betydligt bättre ut och går att tanka från OFPEC.

http://www.ofpec.com/

Ett tips är att installera den i ett separat MOD-bibliotek. Prova först demot utan modden och testa sen igen med. Ganska stor skillnad och själv gillade jag den som kallades "smoker_config.bin" bäst.

/Christer (a.k.a KeyCat)