News:

No significant change

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - KeyCat

#281
Helikoptrar für alles / Longbow 2 Revived!
April 18, 2004, 19:56:36
Idag tog jag mig tid att installera klassikern LB2 med Zeckensack's Glide wrapper på min Windows XP partition vilket jag är glad för :)

Fungerar helt super och ser strålande ut i upplösningen 1280x960 med full AA och AF. För att få nav kartan att fungera var jag tvungen att köra i Windows 9x kombatibelt mode.

Helt klart en av de bästa simulatorerna som släppts någonsin och nu återstår bara att luska ut vilka portar som behövs i MP. Skulle vara skoj att testa hur pass pilot/gunner fungerar i denna nya XP konfiguration på LAN'et och försöka scanna vilka portar som används. ctrl, har du LB2 på din HD när du kommer ner?

/Christer (a.k.a KeyCat)

#282
Falcon 4.0 / Nya HiTiles
March 28, 2004, 16:07:12
Thomas D Wälti har uppdaterat sina HiTiles och släppt en SW version av dem...

 http://www.hitiles.tk/

/Christer (a.k.a KeyCat)

#283
Helt andra saker / Realistiska 3D världar
March 27, 2004, 19:46:28
Jämför man tex Falcon 3 med grafiken i dagens simulatorer så inser man hur långt vi kommit på 10 år men troligtvis lär framtida simulatorer bli ännu bättre. Tänk OFP II med terrängupplösning på 1 meter  :)

 http://www.metavr.com/

/Christer (a.k.a KeyCat)

#284
Bra sida som går igenom de alternativ vi har för att få igång denna klassiker på dagens burkar...

http://www.speichts.com/games/lb2.htm

/Christer (a.k.a KeyCat)

#285
DCS / Flaming cliffs / Review @ AVSIM
February 29, 2004, 21:34:15
Denna gången lite mer positivt...

http://www.avsim.com/pages/0204/lomac/lomac.htm

/Christer (a.k.a KeyCat)

#286
DCS / Flaming cliffs / Lite info om nästa patch...
February 08, 2004, 16:12:31
Postat på det officiella UBI forumet 040207. Nu när många av småsakerna blivit fixade med 1.01 och den kommande 1.02 börjar det kanske bli intressant med lite mer MP tester?

Quote
As promised, here is a list of the majority of v1.02 changes to date (07 Feb). Note that the list below is simply from the first version of the patch we got this week; it is not final and newer versions will add additional changes. Please hold off on "what about XXXX bug?" type questions.

A key point to remember too: A patch is to fix actual bugs, NOT add new features.

- Fixed inability of some joysticks to use cannon trigger correctly.

- Effect of ECM against the F-15C radar has been reduced.

- Added "+" over padlocked target.

- Re-enabled mini-HUD for all aircraft.

- Increased air-to-air missile effectiveness.

- Players can see each other's smoke rockets online.

- Clients now receive air defense unit radar warnings on there RWR now.

- Fixed blue screen bug of water explosions if user has a GF2 card.

- New controller axis:
Trim Pitch
Trim Roll
Trim Rudder
Radar Slew Horizontal
Radar Slew Vertical
MFD Range
TDC Slew Horizontal
TDC Slew Vertical

- Players can now adjust loadouts of wingmen within player's flight.

- Civilian Traffic option now saved correctly.

- Scenes setting option now saved correctly.

- Hidden objects are no longer visible in the F10 or briefing views.

- All sounds become near silent when game is paused now.

- Reduced radar lock range of Russian aircraft to .85 of radar detection range.

- When Russian planes lock a target and the sensor is changed, the lock will be retained (assuming sensor is capable of detecting / tracking target).

- If Russian aircraft loses lock, the other sensor will attempt to continue lock.

- Fixed aircraft velocity and target velocity indicators for Russian HUDs.

- Range bumping on F-15C VSD has been corrected and TDC is reset to center of VSD after a range bump.

- Increased the thickness of the RPI, RTR, and RMIN lines on the F-15C's HUD DLZ.

- Re-made Mach number indication for Su-27/33, MiG-29 and F-15C.

- Disabled ability to re-arm when landing outside an airfield.

- Trim speed has been increased.

- Removed chaff and flares from MiG-25P / RBT.

- Enabled force feedback trim effect.

- Implemented gain parameters for force feedback effects.

- Disabled cockpit stick neutral position displacement emulation for fore feedback when trim is on.

- Enabled cockpit camera control with joystick axis when cockpit mouse view option is off.

- Changed joystick polling algorithm.

- FBP fixed loadouts now correct.

- Restored mouse zoom limits in the cockpit.

- Mouse view option removed from cockpit options and moved to difficulty options.

- The names for all Russian air-to-ground weapons are now visible on the Russian HUDs when in Russian HUD mode.

- Restored object crash in external view.

- Adjusted visibility range of ground object labels.

- Fixed picture of M-818 on AWACS view.

- Fixed bug regarding Betty voice after switching aircraft (Alt-J).

- Invulnerable flag setting is corrected.

- Ground based SAMs now work correctly with enemy ships in the mission.

- Corrected behavior of turbulence (imperial units).

- Corrected training missions.

- Corrected crash from third mission of F-15C campaign.

This covers most of what has been addressed so far in the 1.02 patch. Again, this patch is not done additional items will be added. Please be patient.

-Matt

Matt "Wags" Wagner
Producer / Ubisoft

Direktlänk

/Christer (a.k.a KeyCat)

#287
Allmänt / Freelook
January 29, 2004, 09:20:55
För den som har en webkamera liggande är det kanske värt att testa och prislappen är ju inget att klaga på...

http://www.freelook.org/

Läser att den har en sk VKEY funktion som de använder till Raven Shield och det hade ju varit super om man förutom i IL2 och LOMAC även kan använda den i OFP för att vrida huvet höger/vänster.

Tänkte själv testa den så fort tillfälle ges men om någon hinner före kan ni väl posta era erfarenheter.

/Christer (a.k.a KeyCat)

#288
Lyckades få in lite mer minne (från 256MB -> 768 MB) och Windows XP mår betydligt bättre men nu när jag testade LOMAC så saknas texturer i 3D cockpiten och man ser igenom den. Någon som känner igen problemet?

Övrig hårdvara/mjukvara är precis som tidigare, endast en 512 MB DDR är installerad och det funkar bra för övrigt...

/Christer (a.k.a KeyCat)

#289
Släpptes idag :)

Quote
This betaversion shall be compatible with different language versions of Operation Flashpoint Resistance/GOTY (US-UK-international / Czech / Polish).

Stability:

- More improvements in virtual address range handling. This should prevent error messages like "Out of memory (index buffer)

Multiplayer:

- Several anti-cheat measures implemented.

Miscancelous:

- Fixed bug introduced in 1.94, causing AI units could not take any magazines.
- Improved AI Airplane dogfighting.
- Some other minor bugs fixed.


CHANGE LOG
==========

1.95  - Fixed: More improvements in virtual address range handling.

1.95  - Fixed: AI units could not take any magazines.

1.95  - Improved: Several anti-cheat measures implemented.

1.95  - Improved: AI Airplane dogfight evasive tactics.

1.95  - Fixed: Airplane rudder working during flight.

1.95  - Fixed: after load, engine was off for cars, tanks and planes

1.95  - Optimized: Much faster map drawing for very big islands.

1.95  - Fixed: Rendering artifact: White dots or lines on a terrain when using HW T&L.

1.95  - Fixed: Bug in animation loading. As a result some 3rd party addons with custom animation could cause a crash.

1.95  - Fixed: Ship wobbling when going south and using mouse controls.


Operation Flashpoint version 1.95 Beta


Operation Flashpoint Dedicated Server 1.95 Win32

/Christer (a.k.a KeyCat)

#290
DCS / Flaming cliffs / Buddy Boys LAN meet debrief
January 16, 2004, 11:46:16
Intressant att det fungerade så pass bra med hälften av deltagarna anslutna till LAN'et via Internet, borde ge möjlighet till LAN vs LAN i framtiden...

 http://www.buddyboys.net/debrief10.shtml

PS: Dessutom lirar de tydligen lite OFP mellan luftstriderna ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

#291
Falcon 4.0 / Falcon historia
January 10, 2004, 01:47:01
Inte helt ny länk och en del har säker redan varit där men har inte sett den nämnas här tidigare...

Intressant läsning och bra att ha när/om någon frågar vad som hänt de senaste 15 åren. Vi har ju kommit en bit sedan Falcon AT då jag började, se själva :p

Falcon AT



Falcon 3




Falcon 4



Mer Falcon historia hittar du här....

http://www.hzebv.nl/~falconhistory/history.htmlj


/Christer (a.k.a KeyCat)

#292
DCS / Flaming cliffs / Patch 1.01 släppt!
January 07, 2004, 21:31:11
Har inte haft tid att testa den själv men kommer att göra det så fort tillfälle ges.

Textfil med vad som är fixat!

Download the patch for the US version

Download the patch for the UK version

/Christer (a.k.a KeyCat)

#293
Undrar om någon av er som kör med ATI upplevt det som beskrivs i länken nedan (blinkande texturer i inzoomat läge, tex kikarsiktes på M24 eller Druganov etc)?

Radeon 9600 pro ez & ofp, Flickering textures   :(

/Christer (a.k.a KeyCat)

#294
DCS / Flaming cliffs / Review @ Gamespy
December 29, 2003, 22:44:32
Tycker iofs att betyget 2 av 5 kanske är lite i underkant men annars är det IMHO en ganska rättvis bedömning av LOMAC i nuvarande version (1.00). UBI kan ju alltid hoppas att de gör en ny review efter patchen...

http://www.gamespy.com/reviews/december03/lockonpc/

/Christer (a.k.a KeyCat)

#295
FDF finns nu i version 1.2 och tillhör en av de bästa mod'arna till OFP och är väl värd att hämta hem (~300 MB)...



http://koti.mbnet.fi/fdfmod/

/Christer (a.k.a KeyCat)

#296
Operation Flashpoint / ARMA / OFP 2 web uppdaterad
December 25, 2003, 15:38:34
Står iofs inte så mycket i nuläget men ändå...

http://www.flashpoint2.com/

PS: Glöm inte sätta på TV'n ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

#297
Övriga/Gamla godingar / Dangerous Waters
December 23, 2003, 14:38:53
Hittade ingen lämplig avdelningen så det blev här....

Har iofs inte satt mig in i Sub Command som jag köpte för ett antal år sedan men det är på min "att göra" lista. Sonalysts kommer nästa år med efterföljaren till SC och det intressanta i Dangerous Waters är multiplayer delen där man skall kunna bemanna olika "stationer" i samma ubåt/båt/plan/helikopter och där teamwork lär spela en avgörande roll i MP.

Dangerous Waters hemsida:

http://www.scs-dangerouswaters.com/

Intervju med Sonalysts på SubSim:

http://www.subsim.com/ssr/dangerous_waters/preview_dangerous_waters1.htm

/Christer (a.k.a KeyCat)

#298
Earl och Suchey har släppt det efterlängtade MARINE ASSAULT PACK!

http://www.digitalgrenade.com/boom.php?usmc

Har inte hunnit testa den ännu men det verkar vara ännu en kvalitets addon som är gratis att tanka hem :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

#299
Allmänt / Flaskhalsar?
December 11, 2003, 17:57:34
Är i behov av ett nytt grafikkort och var tidigare inne på ett GF4 4xxx med 128 MB men eftersom LOMAC ser ut att gilla ATI korten bättre samt att de för övrigt verkar vara bra  har jag sneglat på både ATI 9600 Pro och ATI 9800 Pro.

Funderar dock på om min AMD 1800+ CPU blir flaskhalsen för ett så pass bra (läs dyrt) kort som 9800 Pro? Lite onödigt att köpa ett dyrt kort om det ändå inte kan utnyttjas, någon som har input eller kanske rent av någon länk?

/Christer (a.k.a KeyCat)

#300
Helikoptrar für alles / Zeckensack's Glide wrapper
December 11, 2003, 17:44:15
Sprang på denna...

http://home.t-online.de/home/zsack/glide_wrapper/index.html

Skulle vara skoj att höra om någon som kör med ATI kort får igång LB2 i Glide mode med denna eftersom det lutar åt ett ATI kort nästa gång även för mig ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)