Ifall det är någon som har missat det, så har den första videon med Matt Wagner och A-10C kommit.
http://www.youtube.com/watch?v=3D-_kpBE1OY&fmt=22#ws (http://www.youtube.com/watch?v=3D-_kpBE1OY&fmt=22#ws)
Watch in HD!
http://www.youtube.com/watch?v=aSIGzDMJ-ik#ws (http://www.youtube.com/watch?v=aSIGzDMJ-ik#ws)
Rent spontant känner jag att A-10'an är bra mycket lättare att starta upp manuellt än Ka-50'n. Ni som minns helikoptern, är det färre moment i flygplanet? Själv kör jag alltid autostart i helikoptern.
Blir sugen som attans på att flyga A-10 nu!
Så... fett!!!
Så jävla sexigt!
Ja, den var ovanligt lättstartad för en jet!
Märkligt att han drog igång höger generator före högermotorn.
Den där ser jag fram mot som bara f-n!
Han drog även av APU och APU-generator i ordningen APU > generator, är det korrekt förfarande? Hehe, här sitter vi och dissekerar en liten teaserfilm. Det här kommer att bli mumma! Jag har mycket större lust att lära mig systemen i en A-10 än i en Ka-50, vet faktiskt inte riktigt varför men jag tror det har att göra med att jag alltid satt flyg > äggvisp, även om helikoptrar är rätt coola. :)
Ja, såg det. Jag hade räknat med att generatorn automatiskt skulle deaktiveras (d v s magnetlåst fjädrande switch) då man kapade APU:n, varför det skulle vara onödigt. Dock knappast fel ordning.
Någon som råkar sitta på några USAF-manualer?
Hmm... var det inte en A-10 manual vi hade uppe här på forumet för något år sedan? Ska kika i mina gömmor...
Edit: Hmm... nej, jag verkar bara ha flight manual för F-16, F-18 och SR-71.
Nu har jag forskat. Dags att leta fel! :D
Rätt med generatorswitcharna, de har man på från start. Hmmm... men jag tror APU GEN borde larma (längst ner till vänster på varningspanelen) när han har APU generator i PWR med vänstermotorn gående och L GEN i PWR. Fy fasen vad B, kommer aaaaaldrig att köpa den här. ;)
Dessutom hade vi rätt i våra misstankar. APU GEN skall till OFF innan man skjuter ner APU:n.
Bränslemätartestet skall göras innan motorstart, och bägge donkarna igång innan man börjar dra på avioniken.
Hans INIT POS för INS:en är mitt ute i Stilla Havet, men han har 1800 fot på höjdmätaren.
Jag vill ha det här att leka med! :D
http://www.youtube.com/watch?v=qQX-_tekLp4&feature=sub#ws (http://www.youtube.com/watch?v=qQX-_tekLp4&feature=sub#ws)
Som någon sa i en kommentar på youtube... "omg jizzmypants moment @ 0:39" :D
Ny sida uppe med mumma!
http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?lang=en&end_pos=2452&scr=default (http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?lang=en&end_pos=2452&scr=default)
Oh la la. C'est tres bon! C'ette un flygetyg incredible. Vive la resistance! Eller ja... typ... :)
Blir nog inköp av både liret och den nya jojjen :-/
Ja det blir svårt att motivera inköp av simmen utan joysticken. Kanske är det nu jag (till slut) ska pensionera MS Sidewindern?
Meh! När släpps det då!? >:(
Active Pause
With the increased workload of the A-10C cockpit (targeting pod, tactical awareness display, programming DSMS weapon profiles, radio management, etc.), it can be a bit overwhelming at times when first learning the systems. For players that wish to use it, the Active Pause option is now available that halts action during the mission but allows the player to use the various A-10C systems.
Detta har jag saknat sen gamla hederliga Falcon 4.0.
Så givet köp!
Åfan va bra att dom lagt in en paus för när man ska hinna med att trycka på knapparna.
Kan bli lite svårt i multiplayer dock.. "OK nu tar vi paus tills alla programmerat grejerna klart" :D
Ska införskaffa nya "Warthog"-stickorna givetvis oxå ;)
Hmm, jag sitter och funderar på hur jag ska motivera joystickinköp för frugan...
"Diverse omkostnader" alternativt "inredningsdetaljer, ospecificerade" i hushållsbudgeten.
Sedan drar renoveringen av datorrummet ut på tiden tills det visuella minnet av hur skrivbordet såg ut bleknat. Naturligtvis är det stora renhetskrav på arbetet, varför dörren måste vara stängd, och den stora mängden lösa 220V-kablar gör att endast Renovatören själv får vistas i rummet under tiden.
Bra där ft! Det märks att du varit med förr. :)