Spana in vad Spinor och de andra CoC killarna håller på med...
http://www.youtube.com/watch?v=md4OD7U3k-E
Jag testkör en tidig beta av CEX och om allt går som det skall kommer detta att bli mycket bra!
Edit: Glömde tillägga att det har fullt stöd för MP ;)
/KC
Avslutade just en 2 timmars session av SFP4 + CE2 på saf_värmdö, framryckte med en pluton amf soldater mot boda. Allt gick bra tills en oförsiktig plutonchef råkade rycka fram för långt och placera sig mellan sina egna mannar och ett ryskt MG näste.:D
Kul att se att det rör på sig, kollar man på cocÃ,´s forum så kan man tro att det inte händer så mycket.
Verkligen spännande video! vad innebär Urban combat i behaviour menyn?
Oooh! Det där såg ju intressant ut!
Rent spontant (just nu) har jag ingen lust att vara commander så där men multiplayer blir nog mycket mer spännande om någon kan koordinera med hjälp av det här
QuoteOriginally posted by Subroc
vad innebär Urban combat i behaviour menyn?
Om jag förstår det rätt så kommer AI'n att kunna ha bättre/annorlunda agerande vid strid i bebyggelse via FSM (sök BIS Wiki efter FSM). Är dock inte implementerat ännu i den version jag testar.
/KC
jag vill ha artillery modden!!!!!
kul att folk börjat snegla åt fsm hållet, tror det kommer att lyfta Arma till nya höjder när det börjar släppas addons med modifierade AI.
vem vet kanske det kan bli en ny "gaming mode" i arma att släppa lös två armeér med hemsnickrade fsm:er i en cpu vs cpu match.
Första publika betan av CEX är släppt!
CoC Command Engine X, CoC Command Engine for ArmA (http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi?s=2bbafa558a3f65f4e8d18da8062af010;act=ST;f=70;t=67904)
/KC
QuoteOriginally posted by Subroc
kul att folk börjat snegla åt fsm hållet, tror det kommer att lyfta Arma till nya höjder när det börjar släppas addons med modifierade AI.
vem vet kanske det kan bli en ny "gaming mode" i arma att släppa lös två armeér med hemsnickrade fsm:er i en cpu vs cpu match.
ah, det där lät ju riktigt kul faktiskt.
fsm idén har jag gått och klurat på sen jag först hörde att det skulle bli en modifierbar ai i arma. har dock inte hittat nån vidare info om fsm formatet och vad man kan göra med det.
för att återgå till CEX så har jag suttit och petat runt med det hela helgen, riktigt smidigt i jämförelse med CE2. Dock verkar det finnas lite att göra med samverkan mellan helikoptrat och squads. Om man har en grupp embarkerad i en heli och sätter gruppens behaviour till combat så hoppar de ut och vägrar gå tillbaka in i helin
QuoteOriginally posted by Subroc
fsm idén har jag gått och klurat på sen jag först hörde att det skulle bli en modifierbar ai i arma. har dock inte hittat nån vidare info om fsm formatet och vad man kan göra med det.
Generell info om ArmA FSM hittar du här:
FSM (http://community.bistudio.com/wiki/FSM#What_is_the_purpose_of_a_Finite_State_Machine.3F)
Sen har Rune från SOW skrivit en mkt bra FSM tutorial som du hittar här:
FSM Introduction Tutorial (http://www.sinewsofwar.com/Downloads/Tutorials/tabid/254/Default.aspx)
Vad det gäller buggar i CEX Betan så rekommenderar jag att du ger Spinor feedback i BIS forumet om du nu inte redan gjort det.
/KC