Mitt första bidrag i debatten måste väl bli.. spelstandard NOSIG är väl arma utan addons antar jag men här kommer ett addon att pröva iallafall i Singelplayer.
Du skall leda in artilleri från din helikopter, att ens hitta fi är sjukt svårt kan jag väl säga..
sen finns det ett litet race mission också.
Förutom det innehåller zippen på 5 mb även 4 st olika Alouette II, en militär (södra sahrani trupperna har den, en likadan fast med bårar, medevac och sen en UN version och en blå civil).
Pröva gärna dom 2 små uppdrag tillsammans med helikoptern.
Model ugga
ljud old bear
granQ.. the rest kan man väl säga.
http://granq.se/files/RC_Alouette.zip (http://granq.se/files/RC_Alouette.zip)
http://granq.se/images/stories/kohpulau/screens/a_s6.jpg
http://granq.se/images/stories/kohpulau/screens/a_s7.jpg
http://granq.se/images/stories/kohpulau/screens/a_s8.jpg
http://granq.se/images/stories/kohpulau/screens/a_s9.jpg
Nuvarande NOSIG std måste väl sägas vara utan någon som helst mod. Men det lär väl bli ett NOSIGpack förr eller senare.
Helikoptern ser ju riktigt läcker ut så den ligger väl bra till för att få vara med när det nu väl blir dags för första paketet. :)
Nice första ArmA addon granQ och det utan "rätt" verktyg!
Om du nu kunde ge oss ett litet civilt propellerplan (typ gamla Cessnan fast helst lite större) för para insättningar hade jag varit ännu gladare ;)
/Christer (a.k.a KeyCat)
kanske detta funkar:
5 mb spännande film (http://granq.se/private/Be32.WMV) Höger klicka spara som för vara säkra.
HOPPAS släppa på fredag, vi får väl se.
Stackars soldater. Du släppte dom från alldeles för låg höjd GranQ... :D
QuoteOriginally posted by Andreas
Stackars soldater. Du släppte dom från alldeles för låg höjd GranQ... :D
dom är utbildade för sånt, knäck benen men händerna kan gräva ned sig.
Lysande granQ! Ganska precis vad jag önskade. Två frågor...
1. Kan AI'n spaka det?
2. Kommer det att finnas en civil/neutral version av kärran?
/Christer (a.k.a KeyCat)
1) ja, "styrspaken" i cockpit rör sig som i värsta IL2 stil också.. fast i övrigt rätt dött i cockpit.
2) nej, endast north sahrani. Tänkte att ett "kommunist" plan inte passade som civilt på södra och i norr så är dom ju kommunister och slösar inte på färgen =)
3) http://granq.se/files/RC_Be32k.zip tanka hem och pröva demo uppdraget (som alltid)..
Låter bra, jag kan åtminstone börja anpassa mitt gamla OFP para insertion script! Går ju att få den "neutral" med litet script tills en US/civil propkärra dyker upp ;)
Tankar...
/Christer (a.k.a KeyCat)
Hmm fick en liten ful CTD samt detta i RPT-filen?
Quote
Face 1464, point 1715, face points 1715,1716,1710 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1466, point 1713, face points 1714,1713,1711 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1472, point 1737, face points 1735,1739,1737 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1481, point 1738, face points 1733,1737,1738 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 3725, point 3433, face points 3433,3432,3426 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Warnings in rc_be32k\rc_be32k2.p3d:1
Face 1335, point 1546, face points 1546,1547,1541 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1337, point 1544, face points 1545,1544,1542 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1343, point 1568, face points 1566,1570,1568 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1352, point 1569, face points 1564,1568,1569 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 3543, point 3254, face points 3254,3253,3247 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Warnings in rc_be32k\rc_be32k2.p3d:VIEW_PILOT
Face 1335, point 1546, face points 1546,1547,1541 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1337, point 1544, face points 1545,1544,1542 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1343, point 1568, face points 1566,1570,1568 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 1352, point 1569, face points 1564,1568,1569 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Face 3543, point 3254, face points 3254,3253,3247 - invalid normal -1.#IND,-1.#IND,-1.#IND
Warnings in rc_be32k\rc_be32k2.p3d:VIEW_CARGO
RC_Be32K: RC_door - unknown animation source damper
In Vehicle: rc_be32k\rc_be32k2.p3d mising driver get in direction point
In Vehicle: rc_be32k\rc_be32k2.p3d mising cargo get in direction point
/Christer (a.k.a KeyCat)
men du kör med något konstigt nedladdat sprocket va? ;)
Seriöst, ingen support på det dära.. funkade fint på tyska 1.0 och på 1.04 "english edition", samt testade på en amd 64 med gammalt agp kort och en ny intel burk med pci kort tjafs.
utan några som helst problem. Så sorry men tänker inte ens försöka reda ut det där.
Testade igen, denna gången på Sharani och inte på den lilla ön vilket funkade betydligt bättre. Antagligen för att på Sharani finns en fungerande flygplats :)
Hur som helst, samma errors listas i *.RPT filen, kanske saker du inte kan åtgärda utan rätt verktyg men kanske värt att ta en titt även i din *.RPT fil. Tror inte det har något alls med 1.02 Sprocket versionen att göra. Den funkar helt klockrent i SP enda kända problemet är de välbekanta CTD'erna i MP missions med JIP etc.
PS: Förväntar mig definitivt ingen "support" på prylar som är gratis utan tackar för detta första paradrop plan till ArmA ;)
/Christer (a.k.a KeyCat)
fixade en Btr 80, största grejen (förutom att det är första gången någon släppt ett landfordon som går skjuta med och fungerande torn) är ändå NVG.. postar en låg upplöst version:
(http://granq.se/private/nvg.jpg)
Okey, den har brister, men tycker ändå den är helt ok för simulera andra mörkesikten, variation förnöjer som man säger =)
Tycker iofs ArmA default var mest likt de (bärbara) mörkerkikare jag haft nöjet att leka med. Den scriptade ser mer ut som när det digitalbehandlats och hamnat på en skärm. Någon som kan ge oss en jämförelse med hur det ser ut i stridsfordon idag?
Mvh,
/Fredrik
QuoteOriginally posted by ft
Tycker iofs ArmA default var mest likt de (bärbara) mörkerkikare jag haft nöjet att leka med. Den scriptade ser mer ut som när det digitalbehandlats och hamnat på en skärm. Någon som kan ge oss en jämförelse med hur det ser ut i stridsfordon idag?
Mvh,
/Fredrik
lite det som var tanken med den också, den är inte för att ersätta nvg på gubbar utan i fordon.. ett slags flir, skall se om kan tweaka det bättre.. typ ännu ljuskänsligare.
(http://granq.se/private/mi24/mi24_screen1.jpg)
går vidare lite off-topic i "min skapar tråd".. tyckte bara detta var så snyggt att om det vore "ny helikopter simulator" så hade man blivit köp sugen, eller bara jag som tycker det?
Tänk om man kunde få en hyffsad hkp-sim med fungerande instrumentering osv. som kan flyga i en Arma värld tillsammans med andra som kör vanliga Arma :)
QuoteOriginally posted by ctrl
Tänk om man kunde få en hyffsad hkp-sim med fungerande instrumentering osv. som kan flyga i en Arma värld tillsammans med andra som kör vanliga Arma :)
Enemy engage och arma i en mix vore väldigt lyckat tror jag.