...da nu!
Jahapp, då marscherar man mot ett starkt U i El&våg, tack vare er säljkampanj för det där jäääävla ubåtsspelet! Som om det inte räckte med OFP och Lomac och dom där, nä nu ska man under vattnet också, fast man knappt kan simma. Allt det här är ert fel, jag hoppas ni känner er träffade! Svag som karaktären är stövlade man in på Software Express, av alla hålor, helt utan anledning. Och på grund av alla fascistoida påtryckningar, med recensioner och trams, så kände jag mig tvingad att köpa. Ni må tro att jag kände mig kränkt.
Nåja, det gick väl över efter en stund, men ni får fan ta ert ansvar och hjälpa mig lite. Jag genomförde en kort session igår, och gick igenom den däringa navala akademin. Men det gick sådär när man skulle skjuta dom däringa torpederna. Jag är ingen sadist, jag kör på den normala pucko-nivån ubisoft vill att man ska använda, så jag hade hoppats att dom skulle leta på och spränga båtarna nästan själva. Men det gick inge vidare, jag tittade på båtrackarn i periskopet, tryckte på den där fina 'Lock'-knappen, åsså sköt jag. Det fräser och har sig, båtkompisarna hetsar upp sig lite och det börjar ticka. När det stora visaren närmar sig den andra stora visaren och den lilla bilden kommer fram ser det mycket bra ut, det här kommer att bli en enorm förödelse. Istället blir det ett minst sagt förvånande 'KLONK'! Vafan...
Ska det vara så? Jag hade fan riktig bredsida på en av dom, kanske 1000m, och den fan studsar. Vad gör jag för fel? Var det inte bättre än såhär på den tiden? På den sista lektionen gick det lite bättre, men då var det en av dom som exploderade mitt under en båt, synnerligen effektivt dessutom, vad gjorde jag då egentligen? Kort sagt, hur gör man för att det ska gå så bra som möjligt egentligen? Jag tänkte lämna min trygga, lätt kommunistiska linux-tillvaro för dagen nu och starta om, men det vore ju bra om man lyckades sänka nån av dom också.
Edit, detta är för övrigt den 7:e tråden om spelet, så ni kan lika gärna erkänna direkt.
Edit2, kan man inte ha längre titlar än sådär? Konspriation...
Jag var på väg idag... men än pallar jag för trycket :D Men imorn är det nog kört :-/
Jag har en plan.
1. Lura tjejen att jag har en viktig jobbrelaterad rapport som "måste" skrivas över helgen.
2. Därmed få henne att ta med sin bärbara dator på vår romantiska påskweekend.
3. Begära några timmars avskildhet varje dag för att skriva.
4. Installera SH3.
5. Spela SH3.
6. Avinstallera SH3.
7. Kolla landskampen på lördag.
8. Kolla puckeyslutspelet.
9. Hålla tjejen på gott humör.
Rätt taskiga odds va?
:)
Välkommen i gänget! :D
Man kan ställa in vilket djup torpederna ska gå på på ett av vreden i den stationen (TDC) som har genvägen under kartan. Där kan man även ställa in om de ska ha impact/magnetic eller bara impact tändrör via ett vred som har I / M på sig, torpedens hastighet (Sakta, medium och snabbt, påverkar också räckvidden) och lite annat. Uppe i höger hörn sitter de om jag inte minns fel. Om man kollar i identifierings manualen så kan man se skeppens djupgående och om man ställer in torpeden till 1-2 meter under det (med magnetiskt tändrör) så är chansen stor att man knäcker kölen på skeppet. Dvs om torpeden inte får spel och exploderar förtidigt, går för djupt eller någon annan trevlig historisk defekt som de var behäftade med. :) O m du inte vill ha "dud torpedos" så går det att slå av i realismmenyn.
Försök ha så mkt 90 graders vinkel mot målets sida där torpeden träffar för att minska chansen att tändröret falerar, vilket kan inträffa även vid idealiska förhållanden. Om man nu nödvändigtvis ska skjuta mot mål som går ifrån en eller mot en så är det bäst att försöka få den att gå under målet enligt ovan annars blir det ofta en som bara tuschar.
Jotte> Fina grejer! Det där ska jag testa när samvetet falnar framåt eftermiddagen, och pluggandet läggs i malpåse. Står sånt där nånstans förresten, eller är ni gamla ubåtskrigare hela bunten? Jag skummade den lilla lilla manualen, men jag hittade inget.
Lupson> Jag brukar försöka mig på samvetsspåret. Man planerar sin psykologiska krigsföring så att det efter en stund framgår rätt tydligt vem som har rätt och vem som har fel. Det ska vara min förbannade plikt att spela, annars och jag har ingenting att säga till om! 'Nu går du och spelar, så diskar jag!' Hur det går till är naturligtvis ingenting jag kan gå in på här, I could tell you, but then your girlfriend would have to kill me.
Ctrl> Nu åker du och handlar, om inte jag slapp så ska inte du heller slippa, vi har faktiskt jämställdhetsplaner att följa.
Hemma, 399:- fattigare... påbörjar installationen. Någon som vill köra ikväll? (Med inte alltför svåra inställningar nu första veckan) :D
Mupp: nej manualen säger ju inte så mycket, själv har jag läst runt en del på simhq's forum (simhq.com) och forumet på subsim.com
ctrl: inte omöjligt men lite för tidigt att säga just nu
Jag är inte det minsta fast :D
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH31.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH32.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH33.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH34.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH35.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH36.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH37.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH38.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH39.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH310.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH311.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH312.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH313.JPG)
(http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/SH3/SH314.JPG)
Hehe..
Det får bli mr onlinespelande...
Kanske någon är bra på att skjuta iväg sånnadäringa avlånga saker manuellt? Jag behöver en tutorial!
:D
När jag lirar själv så skjuter jag inte på mer än 1200m om det inte är ett desperat försök mot nån jagare som fått nys på mig :) :-/
Haha, ja, då är du desperat om du skjuter snapshots mot jagare på långt håll. =)
QuoteOriginally posted by SledgeHammer
Haha, ja, då är du desperat om du skjuter snapshots mot jagare på långt håll. =)
Fördelen med det är at de girar undan torpeden och man hinner lite djupar och kan lägga sig tyst innan det aset är över en med sjunkbomberna. :)
Men man slösar bort en dyrbar torped. Jag har mycket roligare med gasen och rodret. Stilla/tyst när han kan höra och snabb/vändbar när han har mig bakom propellrarna (eller väldigt nära). Har hunnit med att smyga ifrån ett flertal jagare så...
Jo det gör man ju men det beror på avståndet och vilken jagare typ det är. De senare typerna är riktigt överjävliga på att hitta en så då kan det vara värt 25000 mark för lite extra tid och en fortsatt karriär i Kriegsmarine. ;) Senare får man ju dessutom tillgång till akustiskt sökande torpeder och då lever jagarn farlig. :D
Själv anfaller jag aldrig en jagare om jag inte överraskar dem med ett sidoskott på nära håll. Beväpnade trålare och korvetter är bortkastad torped också. Torpedbåtar är kul att skjuta på med AA. :D Hade en som kom väldigt nära mig i Engelska kanalen på en patrull så jag nitade honom med 20 mm och 88:an. BLAM! :D
finns ju hundra trådar.. och känns lamt starta en till.
Men bara jag som känner att själva uppdragen som man lägger 99% av tiden betyder minst?
Själv vill jag bara samla på dom olika grejerna, uppgradera motorn, ge medaljer till gubbarna.
Hade gärna sett ännu mer sånt..
Var är maten tex?..
skulle vara perfa om man fick bestämma vilka rationer man skulle köra på. Egentligen det som begränsar en ju. Soppan räcker väldigt länge, och kör man mest på samma plats kan man ju vara ute i månader eller så länge man har vapen..
Annan grej med folket som vore mycke önskvärt är att spara sin egna "config".
Det finns ju snabb "damage control", "surface attack" osv.
Har några egna upplägg som vore guld kunna spara.
Annan grej vore om man kunde se om det var "tillräckligt" med folk, framför allt på torped utrymmerna. Man drar dit en hel del folk, sen måste man kolla om det laddas om, gör det inte, dra en till gubbe, kolla igen.. osv. En enkel "loading operation started" precis som vid motorerna vore bra eller någon lite ikon.
Finns en del jag saknar från SH2 också, kanske jag som är n00b men..
framförallt den gamla kartan över din sänkningar. Efter några uppdrag kunna ta en titt på kartan och se alla sänkningar, väckte härliga minnen. Tyvärr verkar det inte finnas i sh3.
Köra med elmotorerna när man är över ytan?
Köra med enbart styrbord, babord motor, använda en av dom för ladda batterierna.
Finns annat sätt men gillade sh2's lilla del till höger där man kunde välja olika grejer och ha framme, alternativt ha "dölj,visa" när man drog ut musen.
Tex motorkontrollerna, avfyrning, och snabb länkar till "crashdive", "man the deckgun", "secure the gun".
Genvägarna finns i sh3 också, men "klumpigare" och blir stressigare än i sh2.
sista sak jag stört mig på..går inte stänga av musiken och ha kvar gramofonen.
Vill ha helt jätte tyst när jag har en jagare över mig, eller något. För stämningen, och när det är mer avslappnat starta min gramofon och spela för gubbarna/mig.
Har följt era ubåts bravader med ett halvt öga men måste säga att vatten och väder modelleringen verkar klart grym och ger verkligen inlevelse av bilderna att dömma!
Precis som jag gillar det och vad jag brukar tjata om att diverse flygsimmar saknar (IL2 har den bästa väder modelleringen hitintills av flygsimmarna, bra men långt ifrån perfekt)...
Hur som helst skall jag göra ett tappert försök att få igång SH III även på min gamla burk och se om jag blir lika "hookad" som ni andra :)
Hoppas att även multiplayer är bra och enligt uppgift från några här på forumet så skall MP funkat bra de gånger de testat, inga CTD eller dyligt vilket är ett bra utgångsläge...
/Christer (a.k.a KeyCat)