Har uppdaterat Group Link II scriptet och nytt i denna version är bland annat att fiende AI'n nu hånar en med diverse skällsord när de upptäcker en...
Group Link II 1.72 (http://keycat.no-ip.com/files/Group_Link_II_172.zip)
En hel del förändringar har gjorts så om ni uppdaterar äldre uppdrag läs README.TXT!
/Christer (a.k.a KeyCat)
QuoteOriginally posted by KeyCat
Har uppdaterat Group Link II scriptet och nytt i denna version är bland annat att fiende AI'n nu hånar en med diverse skällsord när de upptäcker en...
Group Link II 1.72 (http://keycat.no-ip.com/files/Group_Link_II_172.zip)
En hel del förändringar har gjorts så om ni uppdaterar äldre uppdrag läs README.TXT!
/Christer (a.k.a KeyCat)
hehe, nästan teleparti. tänkte på det på jobbet idag "måste få keycat fixa så ryssarna säger saker när dom blir beskjutna osv.. få göra när jag kommer hem"
Bra fixat, saknar nästan mest i OFP att alltid så tyst under striderna, man skall höra folk som ropar ordrar osv..
Har försökt lösa detta några gånger tidigare men utan att lyckas! Fick dock ett "eureka" tillfälle för några veckor sedan och lösningen visade sig vara enklare än jag först trodde :p
Har gjort så att endast grupper som är större än 4 är kaxiga och hånar en, känns inte rätt att ett välplacerad sniper team röjer sin position genom att skrika eller slänga rök ;)
En liten begräsning är dock antalet inbyggda ryska/engelska uttryck. Tror det finns 15 olika så efter ett tag hör man en del repriser. Ger dock betydligt bättre atmosfär än default i MP.
/Christer (a.k.a KeyCat)
Yes! Nu kommer kan man ju äntligen kunna höra "Ljudet av dieselfordon och vodkavrål från terrängavsnittet framför er" på riktigt, så att säga. :D
Dödskul att kunna höra "Vodka!" precis innan man släpper grepen på en Shgr 90. :p
Hehe, härligt KC! Sånt ger mycket mer atmosfär, precis som musiken i Vietnamuppdragen vi lirade. :)
Keycat ditt group link script får mitt huvud att explodera av idéer till nya missions :p
om man har gjort ett coop mission och använt nosig standard addon pack finns det nånstans man kan skicka det eller om man kan skicka till j-star eller roger på msn?
så att dem lägger in det på servern?
QuoteKeycat ditt group link script får mitt huvud att explodera av idéer till nya missions
:D
Quote
om man har gjort ett coop mission och använt nosig standard addon pack finns det nånstans man kan skicka det
Om det är ett färdigt mission med Group Link II så hostar jag det gärna på min simpla web-server...
Quote
eller om man kan skicka till j-star eller roger på msn? så att dem lägger in det på servern?
Tyvärr ingen aning? Har inte sett/hört varken JStar eller Roger här på forumet på länge?
/Christer (a.k.a KeyCat)
Hallou hallou, första inlägget för mig här på NOSIG forumet.
Jag har använt version 1.54 av scriptet i mina uppdrag ett bra tag nu, det är otroligt trevligt med AI som faktiskt verkar tänka istället för de hjärndöda zombies man brukar se i OFP.
I vilket fall, jag funderar på ifall man kan ändra klassnamnskollen för fordon, så kan man göra det mer "all-round".
Detta:
? ((typeOf(_tmp) == "Ural") || (typeOf(_tmp) == "UAZ") || (typeOf(_tmp) == "BRDM")) : goto "East_Vehicle"
Kan förmodligen ändras till någonting liknande detta:
? ((typeOf(_tmp) in KEY_EastVehicleTypes): goto "East_Vehicle"
Där KEY_EastVehicleTypes förstås är en array med de olika klassnamnen, då kan man enkelt lägga till egendefinierade namn på samma sätt som man gör med vapenklasserna.
Keep up the good work som det heter på ren svenska :)
dina frågor överlåter jag till KeyCat men jag vill passa på att hälsa dig välkommen till forumet :)
Hej KTotte,
Kanon idé! Det har inte slått mig att lägga dem i en array men du har helt rätt! Blir mycket enklare att lägga till nya fordon etc. på det sättet. Skall fixa det i nästa version...
/Christer (a.k.a KeyCat)
Hmm hoppas jag inte sa för mycket nu... kan finnas problem när AI åter skall leta upp och hoppa in i fordonen.... Skall kolla på det men kanske inte så enkelt som det först verkade :-/
/Christer (a.k.a KeyCat)
Kort uppdatering om någon undrar....
Ser ut som jag hittat en lösning på problemen men det måste testas mer och skulle behöva ett par "beta" testare. Intresserade kan skicka mig ett PM.
/Christer (a.k.a KeyCat)