NOrdic SImulator Group

Övriga spel => Operation Flashpoint / ARMA => Topic started by: KeyCat on October 07, 2004, 13:33:34

Title: Group Link II 1.72
Post by: KeyCat on October 07, 2004, 13:33:34
Har uppdaterat Group Link II scriptet och nytt i denna version är bland annat att fiende AI'n nu hånar en med diverse skällsord när de upptäcker en...

Group Link II 1.72 (http://keycat.no-ip.com/files/Group_Link_II_172.zip)

En hel del förändringar har gjorts så om ni uppdaterar äldre uppdrag läs README.TXT!

/Christer (a.k.a KeyCat)

Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: granQ on October 07, 2004, 20:17:45
QuoteOriginally posted by KeyCat


            Har uppdaterat Group Link II scriptet och nytt i denna version är bland annat att fiende AI'n nu hånar en med diverse skällsord när de upptäcker en...

Group Link II 1.72 (http://keycat.no-ip.com/files/Group_Link_II_172.zip)

En hel del förändringar har gjorts så om ni uppdaterar äldre uppdrag läs README.TXT!

/Christer (a.k.a KeyCat)

hehe, nästan teleparti. tänkte på det på jobbet idag "måste få keycat fixa så ryssarna säger saker när dom blir beskjutna osv.. få göra när jag kommer hem"

Bra fixat, saknar nästan mest i OFP att alltid så tyst under striderna, man skall höra folk som ropar ordrar osv..
Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: KeyCat on October 07, 2004, 20:49:43
Har försökt lösa detta några gånger tidigare men utan att lyckas! Fick dock ett "eureka" tillfälle för några veckor sedan och lösningen visade sig vara enklare än jag först trodde :p

Har gjort så att endast grupper som är större än 4 är kaxiga och hånar en, känns inte rätt att ett välplacerad sniper team röjer sin position genom att skrika eller slänga rök ;)

En liten begräsning är dock antalet inbyggda ryska/engelska uttryck. Tror det finns 15 olika så efter ett tag hör man en del repriser. Ger dock betydligt bättre atmosfär än default i MP.

/Christer (a.k.a KeyCat)

Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: Shar on October 07, 2004, 21:28:06
Yes! Nu kommer kan man ju äntligen kunna höra "Ljudet av dieselfordon och vodkavrål från terrängavsnittet framför er" på riktigt, så att säga. :D

Dödskul att kunna höra "Vodka!" precis innan man släpper grepen på en Shgr 90. :p
Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: Horizon on October 07, 2004, 22:02:06
Hehe, härligt KC! Sånt ger mycket mer atmosfär, precis som musiken i Vietnamuppdragen vi lirade. :)
Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: Ace on October 14, 2004, 00:13:16
Keycat ditt group link script får mitt huvud att explodera av idéer till nya missions :p
om man har gjort ett coop mission och använt nosig standard addon pack finns det nånstans man kan skicka det eller om man kan skicka till j-star eller roger på msn?
så att dem lägger in det på servern?
Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: KeyCat on October 14, 2004, 10:12:38
QuoteKeycat ditt group link script får mitt huvud att explodera av idéer till nya missions

:D

Quote
om man har gjort ett coop mission och använt nosig standard addon pack finns det nånstans man kan skicka det

Om det är ett färdigt mission med Group Link II så hostar jag det gärna på min simpla web-server...

Quote
eller om man kan skicka till j-star eller roger på msn? så att dem lägger in det på servern?

Tyvärr ingen aning? Har inte sett/hört varken JStar eller Roger här på forumet på länge?

/Christer (a.k.a KeyCat)

Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: KTottE on October 15, 2004, 13:54:10
Hallou hallou, första inlägget för mig här på NOSIG forumet.

Jag har använt version 1.54 av scriptet i mina uppdrag ett bra tag nu, det är otroligt trevligt med AI som faktiskt verkar tänka istället för de hjärndöda zombies man brukar se i OFP.

I vilket fall, jag funderar på ifall man kan ändra klassnamnskollen för fordon, så kan man göra det mer "all-round".

Detta:
? ((typeOf(_tmp) == "Ural") || (typeOf(_tmp) == "UAZ") || (typeOf(_tmp) == "BRDM")) : goto "East_Vehicle"

Kan förmodligen ändras till någonting liknande detta:
? ((typeOf(_tmp) in KEY_EastVehicleTypes): goto "East_Vehicle"

Där KEY_EastVehicleTypes förstås är en array med de olika klassnamnen, då kan man enkelt lägga till egendefinierade namn på samma sätt som man gör med vapenklasserna.

Keep up the good work som det heter på ren svenska :)
Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: Obizzz on October 15, 2004, 14:10:31
dina frågor överlåter jag till KeyCat men jag vill passa på att hälsa dig välkommen till forumet :)
Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: KeyCat on October 15, 2004, 14:16:38
Hej KTotte,

Kanon idé! Det har inte slått mig att lägga dem i en array men du har helt rätt! Blir mycket enklare att lägga till nya fordon etc. på det sättet. Skall fixa det i nästa version...

/Christer (a.k.a KeyCat)

Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: KeyCat on October 15, 2004, 14:24:36
Hmm hoppas jag inte sa för mycket nu... kan finnas problem när AI åter skall leta upp och hoppa in i fordonen.... Skall kolla på det men kanske inte så enkelt som det först verkade :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

Title: Replying to Topic 'Group Link II 1.72'
Post by: KeyCat on October 18, 2004, 15:17:01
Kort uppdatering om någon undrar....

Ser ut som jag hittat en lösning på problemen men det måste testas mer och skulle behöva ett par "beta" testare. Intresserade kan skicka mig ett PM.

/Christer (a.k.a KeyCat)