i en F/A-18. http://www.student.lu.se/~daj01aha/nosig/falling-leaf.zip
Från FW http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=74526
Jeez... han lät lite ansträngd... typ. Måste ha varit en spännande upplevelse.
Om jag inte missminner mig så fungerade de första versionerna av Hornets styrsystem så att alla MFD's slocknade och bara visade åt vilket håll piloten skulle föra spaken, om han hamnade i någon form av spin. Undrar om så var fallet i den här videon? Det som talar emot är att nyare versioner av styrsystemet antagligen har någon automatisk funktion àla Gripen, som tar planet ur "det ovanliga flygläget" på egen hand. Vad tror ni andra?
EDIT: Såg att Jarhead skrev att filmen var ca. 10 år gammal. Det talar för det gamla styrsystemet med pilar på MFD'n.
Pilar på MFD:n.... hmm det för ju tankarna till omkalibrering av joysticken på den gamla goa tiden. Rör spaken i alla ytter lägen tryck sen på fire.... :D
Därom tvistar de lärde...
Intressant är också att se farten i HUD'en. När jag såg filmen första gången tyckte jag att han borde kunna manövrera när farten hamnar runt 170-180 knop (man ser hur mätaren visar över 200 knop vid några tillfällen), men när farten sedan på någon sekund sjunker till 50 knop förstår man problemet... :-/