NOrdic SImulator Group

Teknik => Allmänt => Topic started by: ft on April 24, 2002, 11:42:41

Title: Pinout för Cougar's gameport
Post by: ft on April 24, 2002, 11:42:41
http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=20737

Juppskij, bygga bromsar blir det! Oroar mig lite att DX8 sägs vara begränsat till åtta axlar. Hur blir det om man kör microsticken som råtta, räknas det som axlar?

Mvh,
 /ft
Title:
Post by: SledgeHammer on April 24, 2002, 14:59:43
Få se nu... Var läste jag nåt om att Cougar + pedaler med toe-brakes = 10 axlar.
Title: 8 i DX
Post by: TrakDah on April 24, 2002, 17:16:58
DirectX stöder bara 8 axlar. Cougar stöder 10.
Om du använder Cougar som en DX-sticka så har du max 8 axlar, men de 2 som försvinner normalt (se CCP) är X och Y för mikrostickan.

/TrakDah
Title:
Post by: SledgeHammer on April 24, 2002, 19:17:19
Ja, det var ungefär så jag menade =)

ft hade ju redan pejl på att DX8 bara supportar 8 axlar. Och då kom jag ihår rätt, 10 axlar för Cougar.
Title:
Post by: SledgeHammer on April 27, 2002, 12:07:40
Och nu finns det ju ett snyggt kopplingsschema i den tråden.
Title:
Post by: ft on April 27, 2002, 16:38:48
Haha, menar du att riggningen inom GA är lite si och så? Nähä, hade jag AAAAldrig trott. :)  Finns kanske inte något som kompenserar för förslitningen av bromsbeläggen i en Piper heller, har du kollat upp det? Om du har en POH där, hur kollar man bromsförslitning vid walkaround?

Bromsarna på SAAB Safir är en underbar historia annars. Pneumatiska, d v s en ballong som klämmer på bromsbeläggen. Behöver jag tillägga att de inte är så effektiva alla gånger? :D

Tänkte försöka få samma känsla som i SAAB 340/2000 på de jag bygger, hyfsat stumma och sisådär 30-45 graders slag.

Mvh,
 /ft