RockofSL har släppt sin mycket trevliga UK Camo Nets... Blir en helt annan grej att hitta/se saker med dessa :p
(http://ofp.gamezone.cz/news/pics2/RKSLSPLASHuknets.jpg)
Hämta här:
ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/RKSL-UKCAMONETS.zip (ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/RKSL-UKCAMONETS.zip)
/Christer (a.k.a KeyCat)
Gör dessa nät att föremål blir radarosynliga också (så att flygfän inte ser dem på sin "radar")?
/J
Nope och det hade väl iofs inte varit speciellt realistiskt eftersom ett vanligt cammonät knappast blockerar radar ;)
Men jag förstår vad du menar men tror vi får vänta till OFP 2 kommer för att slippa de där AI som får "gods eye view" i samma millisekund man sätter sig i ett fordon eller liknande. Hoppas verkligen att de gör något åt den saken i OFP 2!
/Christer (a.k.a KeyCat)
QuoteOriginally posted by KeyCatMen jag förstår vad du menar men tror vi får vänta till OFP 2 kommer för att slippa de där AI som får "gods eye view" i samma millisekund man sätter sig i ett fordon eller liknande. Hoppas verkligen att de gör något åt den saken i OFP 2!
/Christer (a.k.a KeyCat)
What you speak of är definerbart i en enhets/soldats config. Problemet är att om man sätter "stealth" värdet för lågt så syns även fordonet motsv sämre mitt ute på ett öppet fält för AI:n. Så ja, vi får hoppas på att OFP2. :)
Tycker tex att vi hittat ett bra värde för detta på våran Rb56. Skjuter du mot ngt fordon och efter träff (om det överlever :D ) så är det inte garanterat att du får en 125mm Sgr mot dig. Dock kan de se rökmoln osv, så man måste vara snabb att omgruppera! :p
QuoteOriginally posted by KeyCatNope och det hade väl iofs inte varit speciellt realistiskt eftersom ett vanligt cammonät knappast blockerar radar ;)
Barracuda-näten gör det. ;)
Men jo, det var det jag menade: bättre stealthvärde så att folk i fordon inte ser en direkt.
/J
RockofSL har uppdaterat sina cammonät och släppt version 1.0R av både UK och US versionerna...
(http://ofp.gamezone.cz/news/pics2/UKCamonetsv1.jpg)
(http://ofp.gamezone.cz/news/pics2/USCamonetsv1.jpg)
Direktlänkar:
ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/RKSL-Netpack-UKV1.0R.rar (ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/RKSL-Netpack-UKV1.0R.rar)
ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/RKSL-Netpack-USV1.0R.rar (ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/RKSL-Netpack-USV1.0R.rar)
/Christer (a.k.a KeyCat)
QuoteGör dessa nät att föremål blir radarosynliga också (så att flygfän inte ser dem på sin "radar")?
JStar, jag kom på att detta faktsikt är lätt att fixa med en trigger lika stor som cammonätet och följande kod i On Activation fältet:
Quote{_x setCaptive true} foreach thislist;
:p
/Christer (a.k.a KeyCat)
QuoteOriginally posted by KeyCat
QuoteGör dessa nät att föremål blir radarosynliga också (så att flygfän inte ser dem på sin "radar")?
JStar, jag kom på att detta faktsikt är lätt att fixa med en trigger lika stor som cammonätet och följande kod i On Activation fältet:
Quote{_x setCaptive true} foreach thislist;
:p
/Christer (a.k.a KeyCat)
Smart!
Men man får väll ha en annan trigger utanför ingången som sätter tillbaka det här när man lämnar cammonätet?
Exactemente! :p
Sen funkar OFP motorn så att så fort ett fordon är tomt utgör den inget hot för AI'n så ett annat alternativ är att alla hoppar ur fordonet, men vill man kunna sitta kvar funkar ovanstående utmärkt.
/Christer (a.k.a KeyCat)